DENÍK V.B., XXII.
Dobré nedělní odpoledne.
18. května se sešel v Malostranské restauraci šéf Viamontu Ondřej Novák s dalšími údržbářskými firmami na železnici, jako jsou Chládek a Tintěra Litoměřice, Chládek a Tintěra Pardubice, N a N Litoměřice, Monzas atd.
Roční třímiliardový rozpočet se naporcuje pod Novákovým vedením mezi vybrané firmy.
Kolář, nový šéf Správy železniční dopravní cesty, mezitím změní směrnici 53 pro výběrová řízení, kde doplní nové kritérium výběrových řízení o zeměměřičské práce, čímž na poslední chvilku omezí konkurenční prostřední na železnici.
Cesta pro kradení je připravena a staří, dobří kamarádi Novák s Kolářem mohou v klidu odjet na ryby do Norska. Dnes v televizní debatě ministr Dobeš odmítl, že by personální změny na SŽDC byly pod tlakem kmotrů.
Nezbývá, než se zeptat pana ministra, zda o výletě Koláře a Nováka věděl a zda věděl o jednání Koláře se stavebními firmami. A nakonec: když už pan ministr zapomíná, ze Koláře jmenoval plzeňský kmotr Jurečko, zda ví o komunikaci pana Koláře nejen s Novákem z Viamontu, ale třeba i s Alexandrem Novákem, kmotrem ODS z Ústeckého kraje?
Pokud Vám to přijde nezajímavé téma, tak upozorňuji, že v tuto chvíli se na železnici rozhoduje o největší investici za poslední léta, tou je modernizace tratě Rokycany - Plzeň za 8 miliard korun, kterou v konsorciu či samo nakonec, pokud se neprobudí veřejné mínění, vyhraje předem uvažovaná firma, a to firma Metrostav.
A pokud by to bylo pro někoho málo, v dalších měsících se vypíší zakázky za dalších 9,4 miliardy korun.
Dokud VV byly v koalici, uzel v Plzni se místo ceny projektu za 1,5 miliardy vysoutěžil za 0,9 miliardy, jaké ceny můžeme oproti ceně projektu očekávat nyní, doporučuji k pozornosti.