Nebyl jsem rozhodně sám, který kritizoval a varoval před nákupem MAFRY, vydavatelem novin Mladá fronta a Lidové noviny, Andrejem Babišem. První signál posunu média jsem zaznamenal dnes při čtení článku o výsledku testovaných salámů.
Časopis dTest na základě třinácti vzorků dnes odhalil, že české salámy poličan obsahují často méně kvalitní maso, než by měly mít. Mezi nedostatečnými se objevil také Poličan od Krahulíka a podívejte se, jak redaktor článku v textu opatrně kolem negativní informace pro Babiše našlapoval a vyvažoval...
související: Hvížďala: Babiš nákupem MAFRY zbořil poslední čínskou zeď
„Druhý nejnižší podíl bílkoviny - 13,66 procenta - měl podle něj Tesco Poličan, který vyrobila firma Krahulík-Masozávod Krahulčí spadající pod skupinu Agrofert. U této firmy je však podle Beneše zajímavé, že pro různé odběratele vyráběla odlišně kvalitní salámy. V testu bylo zahrnuto celkem šest vzorků této firmy, neprošel jen jeden, naopak ostatní se umístily dobře. Poličan Spar od Krahulíka například celý test vyhrál a výrobek Krahulík Poličan skončil na třetím místě,“ píše Idnes.cz
psali jsme: Píše mi zemědělec: Pane Bárto, Babiš nás drží v hrsti, jsou nás stovky
Přestože se Babiš může zaklínat etickým kodexem a neovlivňováním obsahu, je to zbytečné. Podle šéfredaktora týdeníku Marketing&Media Daniela Köppla má novinář povědomí o svém zaměstnavateli.
"Je dokázáno řadou studií, že novináři i bez přímých příkazů mají (logickou) tendenci hájit zájmy svých majitelů. I proto nehrozí tak velké nebezpečí přímo od miliardářů, ale na příkladu HN, které (údajně bez vědomí Zdeňka Bakaly) podpořily neúspěšného prezidentského kandidáta Schwarzenberga (je přítelem ZB), je patrné, co mohou způsobit aktivní novináři sami." Vysvětlil Köppl pro server Insider.cz
Další články z rubriky Deníka Víta Bárty: