DENÍK V.B., XLIX., aktualizováno
Zprávou dnešního dne, alespoň pro řidiče, je kolaps dlouho připravovaného registru vozidel. O tom, že zprovoznění nového systému nebude bez problémů, jsem psal již v půlce června (http://vitbarta.cz/novinky-174-lide-si-na-spz-s-vybranymi-cisly-budou-muset-pockat&vyskyt=5). Dle mých informací v té době docházelo k přerozdělování tendrů mezi spřátelené firmy a všechny, kromě zmiňovaného registru, měly tedy být zastaveny.
Jak jsem již psal ve svých minulých denících, ministr dopravy Pavel Dobeš systematicky dělá zásadní chyby ve vedení ministerstva. Nejdříve odvolal ředitele SŽDC Pavla Habartu, místo něho dosadil Jiřího Koláře, který ihned po nástupu si nechal nově vybavit celé ředitelství. V době krize nehorázně plýtvá penězi vás, daňových poplatníků. Toto nové vedení zavedlo novou směrnici pro zadávání veřejných zakázek, která omezuje volnou konkurenci na železnici.
Ministr jmenoval ředitelem ŘSD Davida Čermáka, který na karlovarské ředitelství ŘSD dosadil protagonistu nechvalně proslulé karlovarské losovačky. Po mediálním nátlaku byl tento člověk odvolán. Ministr dále pozastavil všechny tendry na IT systémy, protože si chtěl výherce vybrat sám. Jediný, který nezastavil, je právě zmiňovaný registr vozidel. Na ministerstvu byl jasně zadán požadavek spolupracovat s IT společnostmi z Moravskoslezského kraje: Vítkovice IT solutions a.s. (blízké šéfovi Vítkovic) a společností AutoCont.
Předvídal jsem, že nový registr nebude k slibovanému termínu spuštěn vůbec. To se nestalo, spuštěn byl, někde fungoval dokonce celou první hodinu, jinde jen pět minut, jaký výkon! Řidiči jsou naštvaní, nikdo neví, kdy se systém podaří opět rozběhnout, tiskové oddělení ministerstva má plné ruce práce.
Jak jsem již dříve upozorňoval, tento systém byl zadán bez výběrového řízení a s naprosto špatnými podmínkami pro zhotovitele. Kolaps takto nekompetentně zadaného systému byl jen otázkou času. Došlo tak bohužel na má slova, řidiči si na SPZ na přání počkají.