Nečas pohřbil statní maturity a tím zarazil další hřebík do rakve české konkurenceschopnosti. Především nízká úroveň znalosti matematiky činí z ČR zemi, kde reálně klesá kvalita pracující síly. Pokud vám mé prohlášení přijde nepravdivé, přečtěte si českou strategii konkurenceschopnosti, kterou sepsal uznávaný NERV, anebo se podívejte na to, jak se za poslední léta propadáme v mezinárodních žebříčcích konkurenceschopnosti, ale i vzdělanosti.
Josef Dobeš mi nedávno vyprávěl, jak by v Japonsku mohli zdarma studovat čeští studenti, ale místo nich tam studují jiné národy, a to jen proto, že málo Čechů uspěje v přijímacím řízení z matematiky. Nečas říká, že maturity jsou stovky papírů, to je pravda, zapomněl však říci, že maturity byly připraveny předchozí vládou, a pokud bychom nepřijali připravený model, nebyly by maturity dodnes. A navrhovaná elektronická maturita Nečasem není nic jiného než kopie projektu elektronických srovnávacích zkoušek pro základní školy, tak jak je připravil Dobeš a jak se dále měly rozšířit v druhé etapě na statní maturity.