Nezařazený poslanec a bývalý ministr dopravy Vít Bárta splnil svou hrozbu. Poštou na státní zastupitelství poslal v minulém týdnu trestní oznámení na neznámého pachatele v souvislosti s výstavbou D1.
„Na pro mě v tuto chvíli neznámého pachatele. Je to oznámení dotýkající se společnosti Skanska a výstavby dálnice D1, především na úseku Kroměříž-východ-Říkovice. Jedná se o stavby, kde mám k dispozici z Ředitelství silnic a dálnic analýzu i posudek, který jasně říká, že společnost Skanska nejprve vyfakturovala odvezení a uskladnění zeminy a následně na jinou stavbu vyfakturovala dovezení zeminy. Je evidentní, že ona odvezená a na jinou stavbu přivezená zemina je toutéž zeminou, kterou pouze nikoliv uskladnila společnost Skanska, ale přestěhovala ji na jiný úsek silnice o kus dál," řekl Rádiu Česko poslanec Vít Bárta.
Trestní oznámení se také dotýká technologie tzv. vápnění na úsecích dálnice, kde se vápnit nemělo, a tím vznikají opětně značné škody. To ale nebude jediný možný problém, který Bárta pro současného ministra dopravy Pavla Dobeše má.
„Připravuji zásadní interpelaci na dálnici D8, kde se ukazuje, že mosty trpí stejným problémem jako nekvalitní dálnice D47. Obávám se, že na stavěné dálnice do Německa směrem na Berlín a D8 budeme mít stejné problémy - tak jako dnes musíme jezdit šedesátkou do Ostravy po D47," avizuje své kroky nezařazený poslanec.
Vít Bárta, který je kvůli podplácení nepravomocně odsouzen, tvrdí, aby peníze na opravy nešly ze státní kasy, ale „aby ta zodpovědnost šla na vrub stavební lobby, která za ni objektivně může. Na D47 je obrovský problém v tom, že nejdříve René Poruba zjistil, proč se ta silnice hroutí, proč se po ní musí jezdit pomalu. Protože do slova a do písmene ta silnice do Ostravy stojí na odpadcích."
Chci se očistit
Bývalý ministr a šéf poslaneckého klubu je v současnosti bez funkcí, jen s veřejným cejchem korupčníka. Měl vůbec zapotřebí do politiky vstupovat?
„Tuhle otázku si pokládám velmi často. Faktem je, že kdybych věděl, jak těžká ta bitva je, jak dalece se hraje zákeřně, tak bych se nad tím velmi výrazně zamyslel," přiznal v diskusním pořadu Studio Česko Vít Bárta.
„Když si budujete 20 let svou usilovnou prací své jméno a pak na to jméno někdo na základě bezúročné půjčky jednomu poslanci a na základě naprosto vykonstruovaného článku bez důkazů hodí během jednoho jediného dne do slova a do písmene bahno do tváře, tak je zapotřebí to bahno z té tváře smýt a ukázat, kde je pravda," myslí si Bárta, který je připraven využít všech soudních možností i mimo území České republiky.
Kužel je koněm ČSSD
I když Vít Bárta oficiálně řídil v minulosti resort dopravy, spekulovalo se, že má pod palcem i ministerstvo vnitra. Velmi ostře kritizoval odvolání policejního prezidenta Petra Lessyho a jeho nahrazení Martinem Červíčkem, který je spojován s ODS. Podle Bárty vyvažuje jeho vliv ve vedení policejního prezidia pověřený náměstek pro vnější službu Tomáš Kužel.
„Jsem přesvědčen, že pan Kužel, bývalý šéf jihomoravské policie, který je velmi blízký hejtmanovi Jihomoravského kraje Michalu Haškovi, je tím nositelem sociálnědemokratických zájmů ve vedení policie," uzavřel v diskusním pořadu Studio Česko poslanec Vít Bárta.
čtěte také: