Ředitelství silnic a dálnic potažmo Ministerstvo dopravy viditelně pomáhá nechvalně proslulé společnosti Eurovia, která své kvality prokázala, když našim občanům postavila dálnici D47 na netradičním podloží - odpadcích.
Odchod generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Reného Poruby nastal v situaci, kdy bylo rozběhnuto několik arbitráží se společností Eurovia, kdy mezi ŘSD a stejnojmennou společností probíhala rozsáhlá jednání k reklamačnímu řízení na této dálnici. Co se však po nástupu Pavla Dobeše, respektive Davida Čermáka nestalo?
Ta samá společnost Eurovia začala stavět úsek D1 z Ostravy na státní hranice. Ředitelství silnic a dálnic připustilo, že společnost Eurovia využila mezery ve smlouvě a tzv. fiktivně předala tuto stavbu státu. Tímto fiktivním předáním za prvé Ředitelství silnic a dálnic nemůže uplatňovat sankce za pozdní předání nekvalitního díla. Za druhé, tímto postupem všechny náklady nyní s provozem této stavby přecházejí nikoliv na vadného dodavatele, ale přecházejí na stát! A v tuto chvíli bez ohledu na to, že na tomto úseku stavby jsou stejné problémy jako na dálnici do Ostravy, tak státu nezbývá, než jen pasivně se bránit zmíněným reklamačním řízením, které je právně náročné na dokazování z hlediska nedodělků a vad na stavbě vzniklých.
Fiktivní převzetí D47 v úseku na státní hranice je třeba považovat za jasnou a záměrnou pomoc společnosti Eurovia, aby chránila své vady a nedodělky a stát za tyto věci musel zaplatit dvakrát. Jednou za nekvalitní dílo, podruhé za odstraňování vad a škod, které na této nekvalitní dálnici jsou. Jsem přesvědčen o tom, že tato věc úzce souvisí s Jiřím Frkalem a Zdeňkem Frankem, tedy s poradci či spíše kmotry pana ministra Dobeše.