Referendem o slušnosti nazval závěrečnou část své volební kampaně v Plzeňském kraji exministr spravedlnosti Jiří Pospíšil. Slušnost v jeho podání však dostává doslova na frak. Nestačí mu, že doslova vytapetoval kraj svými billboardy, ale teď už oslovuje i posluchače rádia Kiss Proton. A právě v tom je problém.
Podle ustanovení § 48 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání platí, že provozovatelé vysílání nesmějí zařazovat do vysílání obchodní sdělení politických stran a hnutí a obchodní sdělení nezávislých kandidátů na poslance, senátory nebo členy zastupitelstva územního samosprávného celku, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak.“ Zvláštní ustanovení se obvykle týkají veřejnoprávních médií na vysílání předvolebních spotů, což rozhodně není tento případ.
čtetě také:Ze života v gubernii JUREČKOVO, aneb komu nese parkovací dům
Jiří Pospíšil jistě moc dobře ví, že porušuje zákon. Vystupuje totiž ve sponzoringu a i ten je v souladu s literou zákona vnímaný jako obchodní sdělení. Nechce se věřit, že exministr spravedlnosti by toto ustanovení zákona neznal. Spíš je zřejmé, že touha po hejtmanském křesle, když ho Nečas vyhnal z Prahy, láme veškeré bariéry. Vedení rádia zase určitě ví, že ho zřejmě čeká správní řízení s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání a možná dokonce pokuta. Asi to Kiss Protonu nevadí. Případnou pokutu kmotr Jurečko, jistě jako dobrou investici, rád zaplatí a jedno správní řízení se dá přežít. Hlavní je vyhrát, ovládnout kraj a zajistit si další penězovod.
Pravidla a zákony přitom neplatí. A regionální média. Mlčí. Proč by také cokoliv psala?
Z městských firem i přímo z magistrátu Plzně dostávají tučné zakázky – tak proč riskovat nevůli mocného regionálního bosse a jeho loutky Jiřího Pospíšila.
související: