V ODS jde z Martina Kuby strach, aby nepřerostl ostatní mocichtivé aparátčíky víc než je nezbytně nutné a v kuloárech rozhodně nepanuje všeobecný zájem nechat jej řídit slučování MPO a MD tak absolutně, jako když kupříkladu Ivan Langer řídil slučování ministerstva informatiky a ministerstva vnitra.
Nečas naopak kvůli eliminaci Kubových sil jmenuje dočasného ministra dopravy. V zákulisí se mluví o vlivném náměstkovi Romanu Bočkovi, Nečasově poradci pro dopravu a šéfovi zlínské ODS Liboru Lukášovi nebo o ministru zemědělství Petru Bendlovi. Všechna tato jména ale nakonec nezvítězí, a myslím, že nás čeká překvapení v podobě vlivového vyvažování kmotrů ODS.
Každopádně převzetím ministerstva dopravy do rukou ODS rozhodně nečekejte revoluci. Kmotři občanských demokratů se na Dopravě plně etablovali díky Pavlu Dobešovi. Jejich zaháčkování začalo během druhého puče Věcí veřejných, když Martin Kuba spolu s Jiřím Frkalem a Petrem Nečasem přesvědčili Dobeše, aby nerezignoval na post ministra dopravy, a postavil se tak tímto krokem proti vůli poslaneckého klubu a grémia strany.
více zde: Tajná schůzka Dobeše s Nečasem. Handlovaly se posty za podporu vládě
Strukturami "prověřený" Pavel Dobeš navíc z ministerstva dopravy neodejde, jelikož si jej Kuba u sebe v budoucnu podrží na dosud blíže neurčeném postu. Jejich zájmy se v minulosti protnuly třeba při výstavbě jihočeské D3.
více zde: D3 se šachem. Kuba a Dobeš řešili výkup pozemků za 800 milionů
Další články z rubriky Zákulisí: