Odpověď na interpelaci poslance Jiřého Paroubka

24.03.2011

Vážená paní předsedající, vážené dámy, vážení pánové, vážený pane poslanče Paroubku, co se týče převodu takzvané živé dopravní cesty z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty, tak tato aktivita je naprosto nezbytným krokem k tomu, abychom mohli efektivně řídit ten obrovský kolos, který se jmenuje jak České dráhy, tak Správa železniční dopravní cesty.

Dnes je situace taková, že máme část zaměstnanců, kteří se věnují živé cestě na Správě železniční dopravní cesty, a velkou část těchto zaměstnanců na Českých drahách. Mezi těmito dvěma institucemi probíhá neuvěřitelná aktivita - neuvěřitelná aktivita - která se jmenuje přefakturovávání těchto 9,5 tis. zaměstnanců mezi dvěma subjekty, které, reálně si řekněme, patří státu, aby vzájemně si ujasňovaly, kdo pro koho v těch organizacích pracuje. Tomu se nedá říkat jinak než nepořádek, a já podotýkám, že naopak to, že tyto všechny zaměstnance důsledně převedeme pod jednu jedinou instituci, je naprosto nezbytným manažerským krokem k tomu, abychom tento veliký organismus mohli řídit.

Co se týče holdingové struktury, tak holdingová struktura, jak jsem jasně řekl, je aktuální za tří podmínek:

1. pokud se ukáže, že holdingová struktura Deutsche Bahn bude v rámci sporu s Evropskou unií úspěšně vyřešena ve prospěch Deutsche Bahn, protože jinak bychom se tím dostali do stejného problému nejistoty, kterým dnes Deutsche Bahn trpí; 2. pokud naopak tím, že tito zaměstnanci živé dopravní cesty budou jednoznačně sjednoceni pod jednu organizaci, tak dojde k zvýšení efektivity celého tohoto organismu.

Podotýkám, že si můžete jednoduše zkontrolovat, že se nebude jednat o nárůst nákladů, ale naopak o snížení nákladů. Jestli jste k mé velké radosti zavítal na web Ministerstva dopravy, tak jako je tam zveřejněna dopravní superkoncepce, tak vás poprosím, abyste sám či s nápovědou doputoval do takzvaných KPI neboli výkonnostních ukazatelů manažerů Ministerstva dopravy. KPI znamená klíčové parametry výkonnosti, nebo, chcete-li, klíčové identifikátory výkonnosti. V nich si můžete načíst to, že jenom tento manévr převodu musí znamenat 6,5 % úspor, kterých musí Správa železniční dopravní cesty dosáhnout jenom ve zbývajících šesti měsících, které na to má od 1. 7., kdy železničáři budou tímto způsobem převedeni.

Jestli se mě ptáte, kde budou ušetřeny, tak už jsou statě napsány o tom, že se peníze ušetří především za lidi, kteří dnes přepočítávají a vzájemně si přefakturovávají náklady za těchto 9,5 tis. zaměstnanců. Jinými slovy řečeno, jdeme především po nákladech za byrokraty a administrativu spojenou s tím chaosem, který tam doteď byl.

Co se týče toho, že vám tato aktivita přijde nekoncepční, tak si budete muset, pane poslanče, zvyknout na to, že ne vše, co tady léta funguje, je správně, a že naopak dynamika je důležitou součástí managementu.

Děkuji za pozornost.

Sdílení

NEJČTENĚJŠÍ

Nabídli mi Babiše za 200 000 EUR, odmítl jsem

Dostal jsem e-mailem velmi zajímavou „ponuku“ od nejmenovaného pána ze Slovenska. Ten mi nabídl ke koupi ...

Okamura: Pospíšil se mi kvůli exekutorům vysmíval. Až pak jsem se dozvěděl, s kým kamarádí

Na politické debatě s občany v pražských Bohnicích se v pondělí večer představil předseda Hnutí Úsvit ...

V médiích

Klasnová nemohla nereagovat na manipulaci ze strany iDNES

Babišova MF Dnes v dnešním vydání píše, že hlasování o rozpuštění sněmovny se přesouvá z pátku 16.8. ...

Deník.cz: Bárta v Turnově odměněn potleskem za snahu R-35

Bezpochyby nejočekávanějším bodem programu čtvrtečního zastupitelstva bylo vystoupení poslance Parlamentu ...

Kde se píše o VV 17. kvěna

Deník Víta Bárty

Komise k D47 jako prubířský kámen: Protikorupčníci natřeli veřejně Birkeho a Sobotka mlčí

Jako bývalý ministr dopravy se zájmem sleduji, jak se iniciativy „Vraťte nám stát!“ a „Veřejnost proti ...

Ťok, Ťok: Taky si ťokáte na čelo? Babiš se musel zbláznit

Když jsem se dnes z novinářské fleše dozvěděl, že Antonín Prachař na postu ministra doprav končí, řekl ...

Za nárůst dluhu poděkujte Prachařovi s Babišem. Ze státního rozmazlují stavitele

Ministr dopravy Antonín Prachař ve včerejších zprávách ČT uvedl, že se nebojí, že by pro svůj resort ...

Na začátek stránky