Na dnešní 46. schůzi Poslanecké Sněmovny jsem učinil symbolické gesto, dal jsem ministru školství Fialovi urnu, aby viděl, kam směřuje naše konkurenceschopnost vycházející ze školského systému.
Stodenní lhůta hájení už u pana ministra Fialy dávno pominula a jeho dosavadní koncepční kroky lze označit jedině jako systematický ústup z opatření vedoucích ke zvýšení konkurenceschopnosti ČR. Ministr školství Fiala ustupuje byrokratickým tlakům a koncepčním krokům, které by měly zastavit úpadek českého školství. Proto žádám ministra, aby řádně vysvětlil, jak ministerstvo školství nastaví propad školství a nastaví těžší verzi státních maturit jiným mechanismem.
Situace je opravdu tristní. Kupříkladu Japonsko navrhne pro naše studenty možnost stipendijního studia v Japonsku, ale ČR není schopna do Japonska poslat ani dostatek studentů, kteří by zvládli náročné přijímací testy z matematiky. V tuto chvíli je zcela evidentní, že úroveň vzdělanosti našich studentů především na gymnáziích je v porovnání s ostatními státy zcela nedostačující.
související: Ministře Fialo, nejste jen „údržbář“. Neponižujte úroveň vzdělanosti
Na urně, kterou jsem ministrovi předal je nápis "jedna úroveň státní maturity z matematiky = konec české konkurenceschopnosti, protože tímto opatřením jsme reálně přestali motivovat žáky středních škol k tomu, aby se snažili o absolvování nějaké vyšší laťky z hlediska znalosti především matematiky tak, jak o ní hovoří strategie konkurenceschopnosti, kterou vláda přijala někdy na jaře roku 2011.
V žebříčku konkurenceschopnosti se ČR propadla již po čtvrté za sebou a nyní se nachází jednu příčku před Mongolskem. To je opravdu žalostné.
více zde: Mateš nás skvěle Nečasi. Poklesy v konkurenceschopnosti už nestačím sledovat