Dopravní tepnou tří krajů Středočeského, Ústeckého a Karlovarského je bezesporu rychlostní silnice R6 Věci veřejné se písemně obrátily na hejtmana kraje s dotazem na aktuální stav kolem dostavby R6, která se v zásadě zastavila.
Přestavba stávající silnice na rychlostní čtyřproudou komunikaci se zejména kvůli nedostatku financí prakticky zastavila. Svým významem je ovšem nezbytná pro další rozvoj podnikání v kraji. Karlovarské VV se proto rozhodly položit novému vedení krajského úřadu písemně tři dotazy. „Zeptali jsme se, jaké řešení by hejtmanství, kterých se problematika R6 týká, navrhla vzhledem k ekonomické realitě tak, aby výstavba mohla pokračovat. Dále nás zajímalo, jestli jsou tyto tři úřady ochotné společně hledat jednotné řešení a pokud se na něm shodnou, zda jsou připraveny ho prosazovat na ministerstvu dopravy a Ředitelství silnic a dálnic,“ upřesňuje předsedkyně Krajské rady VV v Karlovarském kraji Soňa Riedlová Puškašová.
Zároveň při této příležitosti poukázaly VV i na jiná řešení, ne tak nákladná, která by zároveň pomohla vyřešit chybějící obchvaty, po kterých mnohé obce, i jejich občané, dlouhodobě volají. „První variantou by mohlo být postavit tuto komunikaci v polovičním profilu s tím, že až by byl dostatek prostředků, dostavěla by se do plného profilu. Druhým řešením by mohla být změna kategorie například na silnici I. třídy se střídavým trojpruhem
O postupné přestavbě stávající silnice I/6 na kapacitní čtyřpruhovou směrově dělenou rychlostní silnici bylo rozhodnuto už v minulosti. Investorem stavby rychlostní silnice R6 je Ředitelství silnic a dálnic ČR, které jejich přípravu a realizaci zajišťuje prostřednictvím svých Správ, tj. příslušných organizačních složek s krajskou působností, po jejichž území tah R6 prochází. V tomto případě jsou to kraje Středočeský, Ústecký a Karlovarský.
Další články z vize VV: