České dopravní stavitelství čeká s trochou nadsázky revoluce. Dohledem nad kvalitou staveb a dodržování předepsaných technologií nebudou pověřeni soukromníci jako dosud, ale státní úředníci. Stát chce na sebe znovu vzít funkci stavebního dozoru, kterou v minulosti postupně předal externím firmám.
Důvodem změny je podle ministerstva dopravy nespokojenost s kvalitou některých dopravních staveb, které se musí často pár let po dostavbě znovu opravovat. Dalším argumentem je navíc údajné protikorupčních opatření. Až dosud totiž firmy, které pracovaly pro stavební společnosti, mohou být ve střetu zájmů. Na jedné zakázce například hlídají jednu stavební firmu a její kvalitu, na druhé stavbě pak pro stejnou firmu pracují.
Sestavením týmu 140 dozorců je pověřena Miloslava Pošvářová, kterou angažoval ještě René Poruba. Velmi bych si přál, kdyby se paní Pošvářové podařilo vybrat 140 stejně poctivých lidí jako je ona sama, ale vzhledem k tomu, že má k dispozici jen tabulkové platy pro dozorce, nevěřím tomu.
Ten nápad v zásadě není špatný, koneckonců už René Poruba jej chtěl zavést, jenže dozorci se musí kvalitně zaplatit. Zatímco na ŘSD jsou tabulkové platy, tak inženýr u soukromé firmy bere i osmdesáti tisíc. Pokud budou brát méně, hrozí pak opět korupční prostředí.
Superreklamace
Nejznámější reklamací ŘSD v poslední době je případ zvlněné dálnice D47 postavené firmou Eurovia na odpadcích nebo výstavba Dálnice D1 v úseku Kroměříž východ- Říkovice, na níž jsem podal trestní oznámení.
více zde: U Dobeše na dopravě se krade. Chemická expertíza to dokázala
čtěte také: