Upozornil na chyby dálničních mostů, Dobeš ho vyhodil

07.11.2012
Upozornil na chyby dálničních mostů, Dobeš ho vyhodil

Včera jsem opět plénu Poslanecké sněmovny připomněl hříchy ministra dopravy Pavla Dobeše, potažmo jeho poradců Jiřího Frkala a Zdeňka Franka. Tím nejpalčivějším, který teď nejvíc, jak se říká, hoří je fiktivní převzetí dálnice D47, kde v současnou chvíli hrozí miliardové škody.

 

 

Ministerstvo dopravy, potažmo Ředitelství silnic a dálnic, takzvaně fiktivně převzalo nedokonalou, nefunkční, rozpadající se dálnici do Ostravy. Veřejnost by v tuto chvíli měla rozhodně vědět, že do konce měsíce listopadu, pokud nebudou podány arbitráže ze strany ŘSD vůči společnosti Eurovia, tak nebude možné miliardové škody, které společnost Eurovia českému státu způsobila, vymáhat.

Chtěl jsem zařazení bodu s názvem Informace ministra dopravy k první veřejné komplexní zprávě o stavu a činnosti ŘSD, s akcentem na podání jasné informace a závazku, zda ŘSD vůči společnosti Eurovia podá do konce měsíce listopadu tyto arbitráže, či nikoliv.

doporučujemeBývalý ředitel SŽDC Habarta: Podívejme se na audit NKÚ z druhé strany

Situace je v současnou chvíli neutěšená. Ministerstvo dopravy už teď schovává za úředníky a za složitost problému. Když 11. září 2012 převzalo  ŘSD stavbu D 47092, tedy úsek Bohumín - státní hranice, jsem na plénu interpeloval ministra Dobeše. Ten mi v zásadě sdělil, že namísto řešení vyhodil Ing. Hezouna, ředitele úseku výstavby, který upozorňoval na celou řadu zmetků, které Eurovie postavila. Mimo jiné upozorňoval na katastrofální chyby při výstavbě dálničních mostů. Kvůli podobným chybám se mimochodem zřítil o víkendu most na Slovensku a zabil čtyři lidi a dalších dvanáct zranil.

související: Čerpadlo se zadřelo, pane Dobeši? Proč nám EU neproplatí 9,5 miliardy na dopravu

Ministr Dobeš systematicky likviduje a propouští lidi, kteří bojují proti společnosti Eurovia. A pokud padne tato vláda, a já si přeji, aby tato vláda padla, je zapotřebí zajistit, aby Česká republika nepřišla o více než miliardu korun. Je zapotřebí zabránit tomu, aby v Čechách padaly mosty a aby došlo ke zjednání nápravy zhotovitelem díla a nikoli  objednavatelem, tedy státem  .

Zítra hodlám s tímto samým textem interpelovat ministra Dobeše, protože to jsou informace, které by se měli občané ČR dovědět. 

 

související:

Sdílení

NEJČTENĚJŠÍ

Nabídli mi Babiše za 200 000 EUR, odmítl jsem

Dostal jsem e-mailem velmi zajímavou „ponuku“ od nejmenovaného pána ze Slovenska. Ten mi nabídl ke koupi ...

Okamura: Pospíšil se mi kvůli exekutorům vysmíval. Až pak jsem se dozvěděl, s kým kamarádí

Na politické debatě s občany v pražských Bohnicích se v pondělí večer představil předseda Hnutí Úsvit ...

V médiích

Klasnová nemohla nereagovat na manipulaci ze strany iDNES

Babišova MF Dnes v dnešním vydání píše, že hlasování o rozpuštění sněmovny se přesouvá z pátku 16.8. ...

Deník.cz: Bárta v Turnově odměněn potleskem za snahu R-35

Bezpochyby nejočekávanějším bodem programu čtvrtečního zastupitelstva bylo vystoupení poslance Parlamentu ...

Kde se píše o VV 17. kvěna

Deník Víta Bárty

Komise k D47 jako prubířský kámen: Protikorupčníci natřeli veřejně Birkeho a Sobotka mlčí

Jako bývalý ministr dopravy se zájmem sleduji, jak se iniciativy „Vraťte nám stát!“ a „Veřejnost proti ...

Ťok, Ťok: Taky si ťokáte na čelo? Babiš se musel zbláznit

Když jsem se dnes z novinářské fleše dozvěděl, že Antonín Prachař na postu ministra doprav končí, řekl ...

Za nárůst dluhu poděkujte Prachařovi s Babišem. Ze státního rozmazlují stavitele

Ministr dopravy Antonín Prachař ve včerejších zprávách ČT uvedl, že se nebojí, že by pro svůj resort ...

Na začátek stránky