Vazby mezi Romanem Jurečkem, místopředsedou plzeňské ODS, předsedou představenstva Plzeňské teplárenské, a majitelem reklamní agentury Drakon jsem se snažil rozkrýt na zasedání zastupitelstva města. Jsou podstatné pro odhalení pozadí předražené zakázky na vydání Výroční zprávy této městské společnosti, o jejíž ceně Jurečko od oficiálního dotazu ze dne 24.1. 2013 stále mlčí.
Reklamní agentura Drakon pro městskou společnost jako již po několikáté vyhotovila výroční zprávu a existovalo podezření, že tato zakázka byla notně předražená a zařadila se tím po bok dalších problematických investic, ze kterých se teplárenská společnost bude hojit i na lidech. Což už se v podstatě stalo, neboť od 1. ledna letošního roku Plzeňané platí za teplo o 15% víc.
Jednání přítomný Jurečko mi tehdy na otázku po vazbách s majitelem reklamky a ceně zprávy neodpověděl, ačkoli ho k tomu vyzývali samotní zastupitelé. Neodpověděl ale ani redaktorovi časopisu Týden. Neoficiální hlasy tvrdí, že za dva tisíce výtisků zapltila společnst půl milionu korun. Podle názorů odborníků se obyčejně náklady na vydání výroční zprávy pohybují okolo čtyřiceti tisíc korun.
Byznys je to vskutku lukrativní, ovšem jak pro koho. Podle mých informací si Roman Jurečko pronajímá dům od ředitele reklamní agentury Jiřího Drachovského, který od něj zpětně každoročně dostává zakázku na vydání půlmilionové výroční zprávy Plzeňské teplárenské.
Související: