Pokud by se vyhlašovala kategorie nejzpackanější dopravní stavba roku, pak dálnice D47 je jasným vítězem. Kromě zvlněného povrchu, který nutí k omezení rychlosti, dokonale dokresluje profil stavby také poslední expertíza německých odborníků zaměřená na mosty.
Čas do podání arbitráží na společnost Eurovia se kvapem krátí, a pokud z nějakých důvodů ministerstvo dopravy vedené Pavlem Dobešem, resp. ŘSD lhůtu promeškají, budou si miliardové škody platit daňoví poplatníci sami.
Mostům sice nehrozí přímé zřícení, ale i tak je nedodělků více než dost. Pilíře si sedají, někde nosné konstrukce reznou, jinde zase zhotovitel ošidil dílo o více než 300 tun oceli. Taková je realita mostů na dálnici D47, pod níž je podepsána právě Eurovia. Jak v pátek řekla ředitelka úseku kontroly kvality staveb ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Miloslava Pošvářová, vyjde oprava jednoho mostu přibližně na 600 miliónů korun.
Ministr Dobeš systematicky likviduje a propouští lidi, kteří bojují proti společnosti Eurovia. V minulosti takto vystrnadil Ing. Hezouna, ředitele úseku výstavby, který upozorňoval na celou řadu stavebních zmetků od právě od Eurovie.
související: Upozornil na chyby dálničních mostů, Dobeš ho vyhodil
Arbitrážní řízení se společností Eurovia chtěl rozjet už Čermákův předchůdce René Poruba, nicméně ministr dopravy Pavel Dobeš jej z funkce včas odvolal. Stát by měl žalovat Eurovii kromě kvality mostů za špatné těleso náspu, inflaci, jinému objemu materiálu a nekvalitnímu povrchu. Záruční smlouva, kterou na rozdíl od ostatních dodavatelů stavby odmítla Eurovia prodloužit, končí 30. listopadu.
psali jsme: