Ministr dopravy Pavel Dobeš předal premiérovi Petru Nečasovi k datu 3. prosince demisi. Jeho odchod z čela ministerstva si vyžádala jeho vlastní strana LIDEM. V těchto dnech dochází k bilancování a hodnocení Pavla Dobeše a jedno z nich mě opravdu pobavilo.
Postaral se o něj bývalý ministr dopravy v Tošovského úřednické vládě Petr Moos:
„Přínosem Dobeše byla zejména konsolidace Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které se po bývalém ministru Vítu Bártovi nacházelo téměř v rozkladu," řekl Petr Moos z dopravní fakulty ČVUT.
Jistěže pan Moos nemůže říct nic jiného, než že MD potažmo ŘSD bylo po působení ministra Víta Bárty v rozkladu. Démonizace mé osoby mě nebaví a myslím si, že každému inteligentnímu člověku už musí hlodat pochybnost v hlavě jak to doopravdy je:
Podařilo se mi rozložit kartel Velké Pětky stavebních firem s akademickou obcí ČVÚT a s ministerstvem. Jedním z kroků ministra Dobeše bylo znovuobnovení této historicky funkční linky. Dobeš připravenou dokumentaci pro výběrové řízení na zhotovitele, dal k připomínkám právě profesorům z ČVÚT, kteří ji bez ostychu rozeslali právě 5 největším českým firmám k interním připomínkám, a až si tyto firmy, všechny ovládané zahraničním kapitálem, vše zpřipomínkovali, tak to pan Ministr Dobeš teprve vydal. Bohužel i přes tento postup tam nasekali chyby, a do dnešního dne tanečky s neustálým odkladem termínu vyhlášení tendru není nic jiného, než jak najít cestu aby to vyhrál ten "nejlepší".
doporučujeme: Porubova odpověď HN: Je to účelová kampaň proti mně, v pozadí je D47
Je mi jen líto, že se nám pavučiny nepodařilo více nastříhat, protože v civilizovaných zemích se tomuto jednání říká Kartel a není úplně v souladu s právem. Proto se také veřejnost v různých žebříčcích vnímání korupce a jiných ukazatelích může dočíst, jak se propadáme už za spoustu afrických zemí.
Ve funkci ministra dopravy se mi podařilo cenu silnic zlevnit o 2,5% a cenu železnic dokonce o 5%. Celkově jsem daňovým poplatníkům ušetřil přes 7 miliard korun.
související: