Technická správa komunikací hl. m. Prahy se chystá vybudovat 57 nových zařízení (ZPI) v rámci informačního dopravního systému. Jedná se o další z pokusů, jak v Praze uvést do chodu pro řidiče dopravní infosystém o stavu vozovek a průjezdnosti města. Projekt přitom už několikrát selhal.
V minulosti se zcela nekoncepční výběr řešení ZPI ukázal jako velký omyl, který ale spolehlivě dokázal vyvést z městské kasy stovky miliónů korun. Řidiči stojící v kolonách se tak mohli za tyto finanční prostředky dozvědět, kolik je hodin, teplotu vzduchu nebo datum.
čtěte také:Tajná schůzka Jurečka se týká zakázky desetiletí
Tedy naprosto „nepostradatelné“ informace, bez kterých se v koloně nelze obejít. Proto vedení přišlo před necelými dvěma roky s návrhem na rozšíření systému s investicí 350 mil. Ale ani po této injekci se nepodařilo systém dostat do uspokojivého stavu a dá se říci, že během posledních 4 a půl roku takřka nefunguje.
Sám zřizovatel připouští, že zařízení krom náročnosti na údržbu, má omezené možnosti psaní textů a pouze několik přednastavených symbolů dopravních značek. Jedinou výhodou snad je pouze to, že v případě nastavení informace nespotřebovávala elektrickou energii, což nový systém odběrem rychle dohoní.
doporučujeme:Porubova odpověď HN: Je to účelová kampaň proti mně, v pozadí je D47
Nynější třetí rozšíření už tak propadajícího projektu, za nějž je odpovědný náměstek primátora hl. m. Prahy Josef Nosek nese název ,,Zmírňování negativních vlivů velkých objemů silniční dopravy a zvýšení bezpečnosti silničního provozu v hl. m. Praze“. Za vysoce odborným názvem se skrývá další investice v celkové hodnotě 580.353.269,- Kč vč. DPH. Zda se tentokráte čekající řidiči v kolonách dozví jiné informace než je pouze teplota a datum s časem je ve hvězdách. Každopádně cenu, za kterou Praha buduje svůj dopravní infosystém by nám mohla závidět i kdejaká západní metropole vyspělejších ekonomik.
Další články s dopravní tematikou: