Před pár dny běžela v televizních novinách reportáž o kontroverzních praktikách České kanceláře pojistitelů (ČKP). Pokud se dostane do jejího hledáčku, již nezáleží, zda právem, či omylem tak se setkáte s nezájmem i arogancí, přitom až třetina vymáhaných částek je neplatná. S podobným případem se potkal i Josef Hanus, člen krajské rady Věcí veřejných.
Vážení spolustraníci, přátelé,
rád bych vás touto cestou informoval o chování České kanceláře pojistitelů, zejména pak jejich nezákonné praktiky.
Od roku 2007 jsem byl vážně nemocný. Po dobu tří let jsem se nemohl věnovat správě svého majetku, bohužel nikoho v té době nenapadlo platit povinné ručení za přívěsný vozík, ani ho nikdo nevyužíval. Po návratu z nemocnice jsem chtěl vše zpětně a hlavně dobrovolně uhradit. Pojistná smlouva však již byla zrušena. ČKP mi následně vypočítala vysokou sankci, nic nebylo platné, že jsem neplatil z důvodu nemoci a svůj závazek chtěl dobrovolně dorovnat.
doporučujeme: Hyenismus na Praze 6: Vystěhuj se a zaplať mi, žaluje starostka nájemkyni se sklony k sebevraždě
Z toho důvodu jsem se obrátil na Českou národní banku v Praze, ta má ze zákona dohled na pojistiteli. Z banky mi přišla odpověď, že pokud jsem vozík nepoužíval, nemusím sankce platit. Jako důkaz o neprovozování vozidla dle ČNB stačí i čestné prohlášení.
Česká kancelář pojistitelů by měla nejdříve zaslat formulář, zda bylo vozidlo provozováno v době, kdy za něj nebylo hrazeno povinné ručení. Kancelář bohužel nic nezaslala a rovnou chtěla vymáhat sankce. Proto jsem jim poslal čestné prohlášení s kopií dopisu z ČNB. Následně mi byla sankce velkoryse odpuštěna.
Protože ČKP doslova vykořisťuje zejména slušné lidi, bylo by vhodné tuto informaci rozšířit po celé vlasti. Doufám, že to pomůže i dalším nešťastníkům.
S přátelským pozdravem
Josef Hanus
článek vyšel na webu VV
Související::