Televizní reklama vysílaná hlasitěji než pořady okolo ní se tuto sobotu 1. června stane minulostí. V platnost totiž vejde zákon, který inicioval poslanec Věcí veřejných, místopředseda sněmovního volebního výboru a člen podvýboru pro elektronické komunikace a ICT průmysl Petr Skokan.
"Diváci už konečně nebudou ohlušováni řvoucí reklamou. Osobně vnímám hlasitost komerčních bloků jako obtížný fakt, se kterým jsem se nehodlal smířit," uvedl Skokan.
doporučujeme: Hrádela u ÚS: Restituce souvisí s pučem VV. Vše dokonale zapadá
Ztišení reklamy slíbil ve volbách a za splněním slibu usilovně šel. Oslovil ředitele televizí v Česku, aby hlasitost vysílané reklamy omezili, a patřil mezi hlavní iniciátory novely vysílacího zákona. 1. června může občanům říci: „Splnil jsem další ze svých volebních slibů, který v našem referendu vyžadovalo 96 procent hlasujících registrovaných véčkařů,“ zkonstatoval čerstvý padesátník Skokan.
čtěte také: Skokan proti Bursíkovi v ČT: Hrozí jaderný tunel?
Hlasitost reklamy nesmí být vyšší než hlasitost předcházejícího i následujícího vysílání. Za porušení zákona hrozí pokuta až 5 milionů korun. Zákaz se vztahuje i na znělky, které oddělují reklamu, teleshopping a sponzorské vzkazy. Zákon platí pro všech více než tři sta televizních stanic, které mají pro vysílání v České republice licenci.
Čtěte také: