Dnešní rozhodnutí ministra dopravy Pavla Dobeše rezignovat až v prosinci má dva skryté významy. Za prvé přímo souvisí s chystanými arbitrážemi na stavební společnost Eurovia, která kompletně zpackala výstavbu dálnice D47 od vozovky až po mosty.
Termín, do kdy musejí být arbitráže podány je 30. listopad, a pokud se tak stane, dohlédne Dobeš na to, aby arbitráže Eurovii vyhovovaly a ta mohla z miliardové soudní pře vyváznout bez finanční újmy. Druhým skrytým významem jsou probíhající tendry na SŽDC, na jejichž výsledky by měl Dobeš „dohlédnout“. Jedním z těch tendrů je kupříkladu zakázka desetiletí na modernizaci tratě Plzeň – Rokycany a přidružená výstavba Ejpovických tunelů.
více zde: Tajná schůzka Jurečka se týká zakázky desetiletí
Tik tak. Magické Dobešovo datum 30.11.2012
Nechápu, že dnes Mladá fronta vytáhla více než rok starý audit na čerpací stanice a odpočívky, který jsem nechal zpracovat já v roce 2010 ve funkci ministra dopravy. Už tenkrát se na základě jeho výsledků podávala trestní oznámení, jelikož se zjistilo, že z vytendrovaných cen se nakonec smlouva uzavře na pouhou desetinu částky nebo že někde chybí smlouvy o pronájmu vůbec. Ptám se, proč z této rok staré zprávy Mladá fronta dělá ústřední téma. Proč tuto informaci drželi v šuplíku rok, kvůli spekulacím s pozemky? Minulý týden jsem byl na výslechu právě kvůli tomuto auditu.
psali jsme: