Nedávno jsem oslovil občanské sdružení Plzeň-Roudná proti průtahu a slíbil jsem jim pomoc, jelikož stavba nedává smysl a je nutno ji překazit. Rovněž jsem se zavázal k tomu, že v celé věci budu interpelovat ministra dopravy Pavla Dobeše a ministra životního prostředí Tomáše Chalupu, což jsem také v tomto týdnu dodržel.
Slíbil jsem, že jako poslanec se budu věnovat Plzeňskému kraji. A toto navíc není jen problém regionální, ale zasahuje do něj i ministerstvo dopravy. Tuto stavbu doprovází spekulace s pozemky, nekoncepčnost řady kroků a podezřelá rozhodnutí. Snažím se dlouhodobě upozorňovat na řadu plzeňských lumpáren, jako třeba parkovací dům kmotr Jurečka, nebo akcie Plzeňské teplárenské a i do tohoto případu je plzeňská mafiánská chobotnice kmotrů evidentně namotaná. A i zde je zapotřebí upozornit občany, proč se něco děje. Že to není náhodou, ale na úkor občanů a ve prospěch něčí kapsy.
více zde: Podezřelý obchod Jurečkovy Plzeňské teplárenské. Město přišlo o 3,5 milionu
Ze života v gubernii JUREČKOVO, aneb komu nese parkovací dům
Nechci se však věnovat v Plzni jen tomuto průtahu, ale třeba také tunelům v Ejpovicích, zakázce desetiletí, i to považuji za závažné dopravní téma tohoto kraje. V nedávném rozhovoru pro Deník.cz jsem uvedl, že vítám i další podněty, protože celá koncepce Plzeňského kraje má řadu otazníků. Takže se rád sejdu s dalšími občanskými sdruženími. Nechci tady dělat populistické kroky nebo jen útočit na bývalého poslance plzeňského kraje za VV Jaroslava Škárku, chci tu ale pro lidi napravit to, co Věci veřejné kvůli panu Škárkovi udělaly.
Interpelace ministra Dobeše
Vážený pane ministře,
Obracím se na Vás s písemnou interpelací na téma průtah Roudná v Plzni, kterou jsem přednesl v ústní formě dne 8. 11. 2012 v Poslanecké sněmovně při projednávání bodu 130 Ústní interpelace.
Systém silničních komunikací většiny evropských měst je založen na kapacitním vnějším okruhu. Stávající silniční síť v Plzni je však založena na principu opačném, kdy jednotlivé kapacitní komunikace směřují přímo do samotného centra města.
Řešení nevyhovujícího silničního systému spočívá ve stavbě obchvatu, který je již realizován prostřednictvím tzv. západního okruhu. V budoucnu je pak plánován tzv. východní okruh silnice I/20, čímž dojde ke kompletnímu okružnímu propojení.
Vedení města, a to navzdory doporučení vítězných projektů urbanistické soutěže, kterou samo město vyhlásilo, prosazuje stavbu nové komunikace I/27 vedoucí ze Severního předměstí do centra. Za předpokladu stavby okruhu města tak bude vystavena paralelní komunikace jak se stávající Karlovarskou silnicí, tak i se silnicí východního okruhu.
Z jakého důvodu je nadále prosazován tento, v mnoha směrech nanejvýš problematický projekt průtahu, když již byla zahájena výstavba první etapy západního okruhu, který vytvoří přímé spojení Skvrňan s Křimicemi, tedy se silnicí z Plzně na Stříbro. V plánu je zároveň druhá etapa směřující kolem Radčic na největší sídliště Lochotín. Celý obchvat umožní řidičům z jihu a západu dostat se rychleji na Karlovarsko, Mostecko a na sever Plzeňska a obslouží průmyslovou, obchodní a univerzitní zónu Borská pole.
Průtah Roudné tak nedává smysl, protože by nejen odčerpal peníze z rozpočtu města jako podílu na krajské investici do obchvatu, ale také by stavba časově probíhala téměř paralelně.
V době hledání úspor a rezerv do investic by měla být za účelem řešení dopravní situace v Plzni vytvořena koordinační skupina pro řešení synergií mezi MD, Plzeňský krajem a statutární m městem Plzeň. Jen tak se dočkají Plzeňané konečného řešení a prostředky budou vynaloženy účelně.
související: