Stavební firma Eurovia, na kterou Ředitelství silnic a dálnic podalo celkem 12 arbitráží kvůli zpackané výstavbě Dálnice D47 zřejmě nepředloží svůj návrh na provedení oprav, což v podstatě znamená, že v komunikaci se státem hraje mrtvého brouka.
Podle ředitelky úseku kontroly kvality staveb Ředitelství silnic a dálnic Miloslavy Pošvářové měla Eurovia předat návrhy na technické provedení oprav do minulé neděle. Tiskový zástupce Eurovie Marek Roll tvrdil, že nemá informace o tom, že by Eurovia něco slibovala, ale uvedl, že po podání žalob se prostor k vyjednávání zúžil.
Videozáznam z TK naleznete zde:
Situace je tedy taková, že Eurovia odmítá se státem jednat o náhradě miliardových škod, které České republice vznikly a vše bude muset rozhodnout až zdlouhavá soudní řízení s nejasným koncem.
související: 12 arbitráží - 12 způsobů jak pomoci Eurovii
Ptám se pana premiéra Nečase, proč nezasáhne. Vzhledem k tomu, že je Ministerstvo dopravy de facto bez hlavy. Proč se do celé kauzy nevloží svou vahou a neudělá přítrž vykrucování Eurovie. Proč se někdo z vládní úrovně nezastane Miloslavy Pošvářové, jež stojí proti Eurovii jako osamocený voják v poli.
Nehledě na to, že Eurovia by neměla mít možnost se účastnit dalších soutěží za peníze daňových poplatníků. I k tomu by měl dát jasné stanovisko premiér Nečas.
více zde: Upozornil na chyby dálničních mostů, Dobeš ho vyhodil
Několikrát jsem v nedávné době na půdě Sněmovny upozorňoval na to, že se celá lumpárna může dostat až do této fáze. Nedovolím, aby skoro bývalý ministr dopravy Dobeš svaloval vinu na mě nebo na bývalého šéfa ŘSD Reného Proubu tvrzením, že časová tíseň ve vyjednávání s Eurovií nastala kvůli naší nečinnosti. Byl to naopak René Poruba, který u Eurovie písemnou formou uplatňoval jednotlivé závady již od listopadu 2011 a s Eurovií několikrát jednal. V březnu společnost Eurovia obdržela opakovaně celkový souhrn 901 vad na D47.
související: