Viceprezident ČESMAD: Vláda nás podvedla. Výstavba dopravní infrastruktury je v krizi

06.12.2012
Viceprezident ČESMAD: Vláda nás podvedla. Výstavba dopravní infrastruktury je v krizi

Viceprezident sdružení ČESMAD Jiří Povolný na jednání sekce kamionové dopravy ostře zkritizoval vládu Petra Nečase.  Současné financování silniční infrastruktury je podle něj kritické a výhled na následující léta je ještě pesimističtější. 

 

 

Informaci přinesly Dopravní noviny. Stát v oblasti dopravy tratí finance podle Povolného na několika frontách. Ke ztrátám dochází při výběru mýtného od zahraničních dopravců a státní rozpočet přichází  v důsledku zvýšení daně z pohonných hmot ročně až o osm miliard Kč. Věci veřejné několikrát předkládali návrh na snížení spotřební daně, ministr financí Kalousek nicméně toto odmítl.

souvicejícíMinistře Kalousku, Manchester je už pasé. Potřebujeme levnou naftu 

V příštím roce se má podle Jiřího Povolného do infrastruktury investovat 64 miliard Kč, o rok později 56 miliard a v roce 2015 dokonce jen 46 miliard. „To je v přímém rozporu s prohlášením vlády, v němž se garantuje zachování investic do infrastruktury. Situace je naprosto kritická, neboť nebude možné zahájit žádnou národní stavbu a je ohroženo i dostavění a propojení rozestavěných úseků, na které chybí 25 miliard Kč,“ uved Povolný.

čtěte takéZměna ŘSD na akciovku? Ano, ale dálniční známka se zdražit nemusí

Navíc je podle něj silně ohroženo dokonce i spolufinancování projektů OP Doprava ze zdrojů Evropské unie. „To je naprosto nepochopitelná situace – vláda při každé příležitosti prezentuje, že kvalitní infrastruktura je základní konkurenční výhodou České republiky, ale současně dlouhodobě nevyužívá desítky miliard z evropských fondů. To lze označit za neomluvitelné selhání nejen rezortu dopravy, ale i financí,“ kritizoval Povolný.

SFDI málo čerpá

Státní fond dopravní infrastruktury, který má na starosti financování dopravních staveb se dostane do finančních problémů. Do konce roku nestihne totiž vyčerpat prostředky z jednotlivých kapitol určených pro financování staveb. Čerpání v některých položkách se k 30. září pohybovalo na rekordně nízké úrovni. Kupříkladu na ŘSD v kapitole údržba silnic I. Třídy bylo vyčerpáno pouhých 28%, v kapitole opravy dálnic dokonce pouhých 16%. Taktéž čerpání z evropských zdrojů je oproti roku 2011 o 12% nižší !

 

Články o dopravě:

 

Sdílení

NEJČTENĚJŠÍ

Nabídli mi Babiše za 200 000 EUR, odmítl jsem

Dostal jsem e-mailem velmi zajímavou „ponuku“ od nejmenovaného pána ze Slovenska. Ten mi nabídl ke koupi ...

Okamura: Pospíšil se mi kvůli exekutorům vysmíval. Až pak jsem se dozvěděl, s kým kamarádí

Na politické debatě s občany v pražských Bohnicích se v pondělí večer představil předseda Hnutí Úsvit ...

V médiích

Klasnová nemohla nereagovat na manipulaci ze strany iDNES

Babišova MF Dnes v dnešním vydání píše, že hlasování o rozpuštění sněmovny se přesouvá z pátku 16.8. ...

Deník.cz: Bárta v Turnově odměněn potleskem za snahu R-35

Bezpochyby nejočekávanějším bodem programu čtvrtečního zastupitelstva bylo vystoupení poslance Parlamentu ...

Kde se píše o VV 17. kvěna

Deník Víta Bárty

Komise k D47 jako prubířský kámen: Protikorupčníci natřeli veřejně Birkeho a Sobotka mlčí

Jako bývalý ministr dopravy se zájmem sleduji, jak se iniciativy „Vraťte nám stát!“ a „Veřejnost proti ...

Ťok, Ťok: Taky si ťokáte na čelo? Babiš se musel zbláznit

Když jsem se dnes z novinářské fleše dozvěděl, že Antonín Prachař na postu ministra doprav končí, řekl ...

Za nárůst dluhu poděkujte Prachařovi s Babišem. Ze státního rozmazlují stavitele

Ministr dopravy Antonín Prachař ve včerejších zprávách ČT uvedl, že se nebojí, že by pro svůj resort ...

Na začátek stránky