Když jsem přišel v roce 2010 na ministerstvo dopravy, nevěděl jsem, lidově řečeno, kam dřív skočit. Během několika týdnů bylo třeba vyřešit chybějících 7 miliard na výstavbu silnic a železnic, a i když jsem na výstavbě železnice ušetřil 5% a na silnicích vymohl slevy na dodavatelích ve výši 2,5%, stejně jsem za 8 měsíců na dopravě pořádek zavést nestihl.
České dráhy ministr dopravy sám ve své moci nemá. Mluví mu do toho zástupce ministerstva obrany, místního rozvoje, průmyslu a odbory více než u jakéhokoliv jiného státního podniku.
V době koalice VV musel k odvolání Žaludy dát souhlas premiér Nečas. Proto nyní, po Nečasově kauze trafik pro exposlance, má úřednická vláda mimořádnou příležitost zastavit tento obludný penězovod a vyhodit Žaludu. Od VV k tomu má maximální podporu.
Články o dopravě: