V letošním roce by totiž měla začít stavba obchvatu města, od kterého si lidé slibují úlevu od aut i od hrozby smrtelných nehod. Tuto dopravní stavbu dlouhodobě prosazují Věci veřejné. Prvním ministrem dopravy, který dal lidem stavbou obchvatu naději, byl Vít Bárta. Před koncem roku 2012 poslanci schválili sto milionů korun do začátku této stavby.
„Věci veřejné Pardubického kraje nyní zasílají dotazy na odpovědná místa. Ptáme se, jak bude probíhat výkup pozemků, protože zkušenost sousedního, Královéhradeckého regionu ukázala, že právě výkup pozemků může dopravní stavbu pořádně zkomplikovat. Zajímá nás také, jak budou řešeny objízdné trasy a jaký budou mít dopad na omezení dopravy v okolí stavby,“ dodává v kontextu probíhajících úkonů, které se stavbou souvisejí, za Věci veřejné v Pardubickém kraji Michal Kern.
čtěte také: Peake už rok mlčí. Nepomáhají ani urgence. Kde je novela Zákona o obcích?
Po stavbě obchvatu, který by ulevil městu přetíženému tranzitní dopravou a vyřešil problém s tzv. křižovatkou smrti, na níž kvůli vážným nehodám umírají lidé, občané volají už léta. Vážnost situace vnímal Vít Bárta, který jako ministr dopravy dal v roce 2010 stavbě obchvatu zelenou. Situace se zkomplikovala hned v roce následujícím, kdy se ukázalo, že chybí peníze nejen na realizaci této dopravní stavby, ale dokonce i prvotního archeologického průzkumu.
psali jsme: VV varují: Starosta Jindřichova stále sype miliony do kanálu
Věci veřejné prostřednictvím svého chrudimského klubu však dále spolu s exministrem Pavlem Dobešem hledaly řešení pro obyvatele Chrudimi a jejího okolí. I toto úsilí a tlak vedly k tomu, že poslanci prostřednictvím hospodářského výboru prosadili do kapitoly státního rozpočtu částku, která umožní stavbu obchvatu Chrudimi odstartovat už v letošním roce.
Další články z rubriky vize VV: