Podívejte se do zákulisí sporu Nečase a Peake

16.11.2012
Podívejte se do zákulisí sporu Nečase a Peake

Spor pana čistého Petra Nečase s paní čistou Karolínou Peake je dekonspirací sporu kmotrů a zákulisních skupin o vliv na Ministerstvu dopravy. Pro pochopení sporu je nutné si nejprve představit, kdo a co stojí za Peake a odmítnutým Dobešovým nástupcem Robertem Vackem

 

Týden.cz v nedávném článku představil cestu, jak se miliony z tendrů na opravy silnic ŘSD ocitly na "transparentním účtu" pseudo stany LIDEM. Klíčem jsou toky přes stavební společnosti Dalibora Tesaře. Informace poskytl sám Pavel Dobeš když uvedl, že za to může Bártův ředitel ŘSD René Poruba. Nenechám vrtět Bártou. Dobeš Týdnu.cz lhal. Tendry Tesaře musel podepsat po Dobešem odvolaném Porubovi už nový ředitel ŘSD David Čermák někdy mezi květnem až zářím. Především však Dobeš v článku úmyslně neuvedl, že opravy silnic jsou v odpovědnosti krajských ředitelů ŘSD.

Krajský ředitel ŘSD v Moravskoslezském kraji byl vyměněn v únoru tohoto roku, kdy grémium VV již řešilo návrh na odstoupení ministra Pavla Dobeše z vlády pro odpovědnost jeho a jeho rodiny za netransparentní poradenství sportovních grantů ovšem nikoliv na rezortu dopravy ale školství. Novy krajský ředitel ŘSD byl nahrazen za krajského ředitele Veličku, kterého jsem jmenoval já při velkém personálním třesku na ŘSD v roce 2011.

čtěte takéPlním slib, trestní oznámení podáno. Podle experta se na D1 kradlo

Jinak řečeno Pavel Dobeš kritizuje Peake za financování LIDEM z ŘSD a říká, že za to mohou Bártovi manažeři. Ve skutečnosti to ale byli noví manažeři Pavla Dobeše - generální ředitel Čermák a letos jmenovaný krajsky ředitel ŘSD v Moravskoslezském kraji a nikoliv Poruba či Velička, které jsem přivedl já a Dobeš je vyhodil. Realita je taková, že Dobeš zcela zjevně celou dobu o Tesařovi a Peake věděl a nyní, když ho Peake vyhazuje, dekonspiruje něco, co doteď sám kryl. Důkazem je minimálně to, že Dobešovi kmotři Zdeněk Franek a Jiří Frkal s Tesařem komunikovali a došlo k osobnímu setkání některých z nich za přítomnosti dalších svědků v Moravskoslezském kraji. 

Pane premiére, jste se pomýlil

Robert Vacek označovaný Nečasem jako můj bezpečák z Ministerstva Dopravy je člověk, kterého jsem poznal teprve až s nástupem do funkce ministra dopravy. Zdůrazňuji, že nikdy před tím jsem se s panem Vackem neviděl. Na MD Vacka přivedl současný náměstek ministra vnitra Radek Šmerda, kterého Nečas tak rád brání. Již před mediálním útokem Nečase na moji osobu kvůli Vackovi, jsem pro Parlamentnílisty.cz uvedl, že Vacka jako ministra nedoporučuji, protože je to úředník a ne manažer, kterého MD potřebuje.

doporučujemeMísto anulace narovnání. Dobeš doplatí Monsteře, která srazila vaz Halovi

Peake nemá tušení, Dobeš má pravdu

Peake navíc ani netuší, že mocným podporovatelem Vacka na ministra dopravy je šest ministrů a přeživší generální ředitel Českých drah Petr Žaluda, s nímž Vacek intenzivně komunikuje. Pavel Dobeš má však pravdu, když spojuje Vacka a Tesaře, neboť tito pánové se opakovaně schází. Jejich spojení pochází ze dvou zdrojů. Na jedné straně stojí PR manažerka Karolíny Peake, která pracovala pro exhejtmana Jaroslava Palase, pro kterého pracoval také Tesař. Na druhé straně Vacek ve své funkci náměstka pro boj s korupcí komunikuje s bezpečnostními experty, kteří jsou osobně blízcí panu Tesařovi.

čtěte také:Upozornil na chyby dálničních mostů, Dobeš ho vyhodil

Nádavkem

Na závěr této žumpy korytářů a kmotrů je třeba přidat Nečasovy motivace. Připomínám, že Nečasovi se povedlo rozbít VV na jaře díky schůzce, kterou zorganizoval v nočních hodinách kmotr Frkal. Ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba přivedl tehdy k Nečasovi Pavla Dobeše, který měl původně složit druhý den ráno demisi na základě rozhodnutí grémia a poslaneckého klubu VV. Dobeš však tak neučinil a ve středu ráno před jednáním vlády načasovanou tiskovou konferencí definitivně zablokoval možnost VV buď vyjednat naše požadavky nebo odejít z vlády.

 Nečas bojuje za zájmy kmotrů ODS Frkala, Franka, Dlouhého, Oulického na ministerstvu dopravy, a když nemůže udržet Dobeše v křesle, tak propustí jen takového ministra dopravy, u kterého bude mít garance zachování penězotoků pro ODS.

 

Další články z rubriky Zákulisí

Sdílení

NEJČTENĚJŠÍ

Nabídli mi Babiše za 200 000 EUR, odmítl jsem

Dostal jsem e-mailem velmi zajímavou „ponuku“ od nejmenovaného pána ze Slovenska. Ten mi nabídl ke koupi ...

Okamura: Pospíšil se mi kvůli exekutorům vysmíval. Až pak jsem se dozvěděl, s kým kamarádí

Na politické debatě s občany v pražských Bohnicích se v pondělí večer představil předseda Hnutí Úsvit ...

V médiích

Klasnová nemohla nereagovat na manipulaci ze strany iDNES

Babišova MF Dnes v dnešním vydání píše, že hlasování o rozpuštění sněmovny se přesouvá z pátku 16.8. ...

Deník.cz: Bárta v Turnově odměněn potleskem za snahu R-35

Bezpochyby nejočekávanějším bodem programu čtvrtečního zastupitelstva bylo vystoupení poslance Parlamentu ...

Kde se píše o VV 17. kvěna

Deník Víta Bárty

Komise k D47 jako prubířský kámen: Protikorupčníci natřeli veřejně Birkeho a Sobotka mlčí

Jako bývalý ministr dopravy se zájmem sleduji, jak se iniciativy „Vraťte nám stát!“ a „Veřejnost proti ...

Ťok, Ťok: Taky si ťokáte na čelo? Babiš se musel zbláznit

Když jsem se dnes z novinářské fleše dozvěděl, že Antonín Prachař na postu ministra doprav končí, řekl ...

Za nárůst dluhu poděkujte Prachařovi s Babišem. Ze státního rozmazlují stavitele

Ministr dopravy Antonín Prachař ve včerejších zprávách ČT uvedl, že se nebojí, že by pro svůj resort ...

Na začátek stránky