Dnes jsem se dočetl, že ministerstvo dopravy plánuje během dalšího programovacího období EU splavnění Vltavy až na Slapy. Lidé asi budou mít po zevrubném seznámení se s návrhem radost, jak parníkem z Prahy či Budějovic pojedou v roce 2025 až na Slapy, myslím ale, že by měli spíše plakat.
Ministerstvo dopravy totiž schvaluje projekty naprosto bez koncepce, které lidem nakonec ani nepomohou. Například nikde není řečeno, že je naprostá priorita postavit nejprve zásadní vodní dílo v Děčíně, aby se vůbec lodě z Německa dostaly do Čech. Pokud toto vodní dílo postavíme, přinese to tisíce pracovních míst, a to navíc v okrese, kde je jedna z nejvyšších nezaměstnaností. Nicméně toto vodní dílo zdaleka nestačí na splavnění celého Labe.
doporučujeme: EXKLUZIVNĚ: Fair play? Na průtahu Roudné vydělá nejvíc známý fotbalový rozhodčí
Z vody ale zpět na suchou zem. Je potřeba říci, že i když by všechny dotační peníze z EU v dalším programovacím období šly jen na silnice, přesto nebudeme mít v rozpočtu na postavení všech dálnic, které dnes občanům slibujeme, natož na všechny obchvaty kolem velkých obcí na komunikacích první třídy.
související: Bárta na zastupitelstvu Turnova: U R35 "eka" splynuly, nenechte si vnutit lobby z Liberce
Jinak řečeno ministerstvo bezhlavě schvaluje projekty, místo aby mělo ucelenou koncepci, o které se povede široká celospolečenská debata. A propos, nemáte taky ten pocit, že důležitější než plavit se parníkem na Slapy je třeba postavit dálniční spojení mezi Hradcem a Olomoucí, že je důležitější výstavba dálnice do Karlových Varů, že je důležitější výstavba D3 přes Budějovice a Český Krumlov do Rakouska nebo D11 od Hradce do Polska? Místo, aby ministerstvo připravilo koncepci silniční sítě, kterou potřebují všichni, chlubí se zdvihadly výletních lodí na Slapech do roku 2025!
Články o dopravě: