Další nálož pro Stanjuru s Čermákem: Certifikace laboratoří na ŘSD dokladuje zrůdnost systému

09.01.2013
Další nálož pro Stanjuru s Čermákem: Certifikace laboratoří na ŘSD dokladuje zrůdnost systému

Přinášíme další ze série článků zaměřených na špatnosti a korupční podhoubí Ředitelství silnic a dálnic, které se opět začalo vracet ke starým nepořádkům, když uzavřelo kruh kontroly tak, aby nebylo možno jakoukoli korupci zmapovat natož dokázat. Jedním z dalších dokladů zkaženého stavu jsou certifikace laboratoří.

 


V minulých dnech jsme na několika příkladech dokladovali, jak se činností současného generálního ředitele Davida Čermáka vrací ŘSD do dob dřevních, kdy ministerstvo dopravy a jeho podřízená organizace ŘSD fungovala pouze jako dojná koza na zajištění zájmů zhotovitelů, kdy nikdo neměl a nemá nadále zájem na tom, aby se v této zemi za nekřesťanské peníze, za které se staví, se stavělo alespoň kvalitně, o šetření už nemluvě.

více zdeEXKLUZIVNĚ: ŘSD unikl tajný dokument. Nové Obchodní podmínky jsou korupcí z gruntu

Je zajímavé, že Ministerstvo dopravy se po ukončení působení Reného Poruby nadále nevěnovalo změně, kterou inicioval bezprostředně po svém nástupu. Je také s podivem, že od roku 1995 kdy bylo Ministerstvem dopravy schváleno, aby veškeré kvalitativní normy zajišťovala soukromá firma ASPK,  byl Poruba jediný, kdo tento stav chtěl řešit.

Za Porubova působení bylo řešení tohoto nestandardního stavu delegováno na tehdejšího poradce ministra Bárty, dnešního generálního ředitele Davida Čermáka a tento úkol měl ještě jako poradce ministra Pavla Dobeše.

čtěte takéŘSD a SFDI se vrací ke starým "ne"pořádkům. Co udělá Stanjura?

Dalo by se pochopitelně říci, že díky své vytíženosti a zdlouhavosti procesů to vzhledem k novým výzvám nestihnul. Ale ve světle argumentů, které rozebereme níže, se Čermákova nečinnost zdá jako úmysl, jak zachovat "dobře fungující systém", který dovoluje v extrémních případech taková zvěrstva jako je kupříkladu kauza zpackané D47.

více o D47 zdeNa pravou míru: Kdo skutečně zavinil časovou tíseň na podání arbitráží s Eurovií

Odhalujeme…

Firma ASPK, jak si můžete přečíst na stránkách této firmy, je  EXTERNÍ SOUKROMÁ firma, která pro Ministerstvo Dopravy zajišťuje certifikaci laboratoří, které budou způsobilé pro zajištění kvality díla na silnicích a dálnicích. ASPK má pochopitelně tzv. Vědeckou radu, jejichž úplný seznam naleznete zde.

Kromě toho, že členy jsou zástupci dvou největších stavebních firem v ČR, a dva zaměstnanci ŘSD kdy paní Ing. Birmbaumová je ředitelkou jediné Akreditované laboratoře ve vlastnictví ŘSD, je zde ještě jedno zajímavé jméno  Ing. Václava Neuvirta, CSc. Neméně zajímavé jsou i výpisy této společnosti a její ovládající společnosti Silniční Vývoj s.r.o.. 

Když se podíváte do historie těchto společností, konkrétně do Výpisu z obchodního rejstříku Silničního vývoje a seznamu jeho společníků naleznete další jméno paní Ing. Ireny Šášinkové, CSc. Zajímavé je, že oba tito lidé jsou i členy Vědecké Rady Generálního ředitele Čermáka a odborně mu radí ve spoustě věcí. Zrůdnost celého systému propletence soukromých firem, ve kterých sedí akademicky činní páni profesoři ČVÚT a VÚT, kteří vychovávají budoucí stavební profesionály byla již  částečně popsána v článku o panu Profesoru Mossovi, který je mimochodem taktéž členem Vědecké Rady generálního ředitele ŘSD.


více zde: VĚDĚLI JSME PRVNÍ: Moos přiznal nabídku na dopravu

čtěte také:Od Moose jsem jiné hodnocení nečekal. Dobeš jej vrátil do sedla

Smutná současnost

Takže tu nyní máme soukromého historicky zděděného Guru všech laboratoří pro silniční výstavbu, který určuje, kdo může a nemůže certifikovat kvalitu a k tomu se nyní rychle a potichu napasovávají nové Obchodní podmínky tak, aby se proboha zase neopakovala kauza D47. Bohužel ne, aby se zabránilo podobným excesům, ale aby se na ně nepřišlo a celý "dobře fungující systém" se mohl resuscitovat a dát zase do chodu po tom, co tehdejší ministr dopravy Vít Bárta vrazil tyč do promazaného a ze shora pomazaného soukolí.

doporučujeme:  Důkaz uvnitř: Stanjura nezvládá Čermáka, "bibli" ŘSD připravují advokáti stavařů

Proč, proč?

V souvislosti se současným stavem se pochopitelně nabízí dvě základní otázky:

 Proč nepoužívá stát státem certifikované laboratoře a musí mu ty "správné" vybírat soukromá firma ve které v jakési "Vědecké radě" sedí zástupci soukromých firem stavebních fakult a ŘSD a MD?
Proč právní zástupci soukromých firem si připravují na míru podmínky, za kterých budou stavět za peníze daňových poplatníků?.

Na tyto otázky a celou řadu dalších se může těšit ministr dopravy Stanjura v interpelaci.

 

Články o dopravě:

 

Sdílení

NEJČTENĚJŠÍ

Nabídli mi Babiše za 200 000 EUR, odmítl jsem

Dostal jsem e-mailem velmi zajímavou „ponuku“ od nejmenovaného pána ze Slovenska. Ten mi nabídl ke koupi ...

Okamura: Pospíšil se mi kvůli exekutorům vysmíval. Až pak jsem se dozvěděl, s kým kamarádí

Na politické debatě s občany v pražských Bohnicích se v pondělí večer představil předseda Hnutí Úsvit ...

V médiích

Klasnová nemohla nereagovat na manipulaci ze strany iDNES

Babišova MF Dnes v dnešním vydání píše, že hlasování o rozpuštění sněmovny se přesouvá z pátku 16.8. ...

Deník.cz: Bárta v Turnově odměněn potleskem za snahu R-35

Bezpochyby nejočekávanějším bodem programu čtvrtečního zastupitelstva bylo vystoupení poslance Parlamentu ...

Kde se píše o VV 17. kvěna

Deník Víta Bárty

Komise k D47 jako prubířský kámen: Protikorupčníci natřeli veřejně Birkeho a Sobotka mlčí

Jako bývalý ministr dopravy se zájmem sleduji, jak se iniciativy „Vraťte nám stát!“ a „Veřejnost proti ...

Ťok, Ťok: Taky si ťokáte na čelo? Babiš se musel zbláznit

Když jsem se dnes z novinářské fleše dozvěděl, že Antonín Prachař na postu ministra doprav končí, řekl ...

Za nárůst dluhu poděkujte Prachařovi s Babišem. Ze státního rozmazlují stavitele

Ministr dopravy Antonín Prachař ve včerejších zprávách ČT uvedl, že se nebojí, že by pro svůj resort ...

Na začátek stránky