Navštívil jsem o víkendu představení filmu Šmejdi od režisérky Silvie Dymákové a je to opravdu silný citový zážitek.
Psychický nátlak, dokonale promyšlená manipulace, na kterou jsou prodávající vyškoleni a předně atmosféra strachu, která má donutit bezbranné staré lidi k nákupu předraženého a v zásadě nepotřebného zboží. Pokud jste film neviděli, doporučuji.
Co se týče legislativní dozvy celé akce Proti Šmejdům, nevím, na kolik bude účinná novela ministra Kuby, ale jediná obrana před tímto útokem je dobře číst a prověřovat si informace o nabízených zájezdech a na podezřelé pobyty prostě nejezdit.
psali jsme: Testovali jsme inzeráty v Blesku. Lichva pořád žije díky novým trikům
Co mě ale velmi mrzí je přístup Blesku. Už v pátek jsem se tu zmínil, jak moc je akce „proti Šmejdům“ deníku Blesk pokrytecká. Neboť Blesk zřejmě mezi šmejdy rozlišuje. Ti, kteří nabízejí lichvářské půjčky a ženou lidi do spárů exekutorů Blesku nevadí, protože si u něj platí inzerci. Ba co víc tato inzerce je umně uložena pod manipulativní článek.
více zde: Z neštěstí do neštěstí: Blesk manipuluje s inzercí, může vás dostat do exekuce
Šmejdů je v naší republice ale celé řada. Vytrvale zde o podvodných firmách společně s hnutím Společná obrana přinášíme články a varování, na co by si občané měli dát pozor.
Další články z rubriky Společná obrana: