V dnešním vydání Hospodářských novin se mi dostalo nebývalé cti, i když jí Petr Čížek, jednatel stavební firmy Swietelsky, původně myslel jako kritiku.
Čížek v rozhovoru kritizuje situaci na Ředitelství silnic a dálnic, které podle něj trpí nedostatkem odborníků, i horší vztahy mezi firmami, jejichž počátek vidí v době mého působení v čele ministerstva dopravy.
"Totálně se rozbily odborné vztahy, z partnerů se stali válečníci," říká. Toto soupeření se pak promítá do cen, se kterými firmy vstupují do veřejných zakázek - podle Čížka české stavebnictví žije v dumpingovém prostředí.
čtěte také: EXKLUZIVNĚ: ŘSD unikl tajný dokument. Nové Obchodní podmínky jsou korupcí z gruntu
Větší poklonu si snad ani nemohu zasloužit. Hrdě se hlásím k tomu, že se nám společně se šéfem ŘDS René Porubou podařilo narušit vztahy jednak mezi zástupci jednotlivých stavebních firem, ale také mezi akademickou obcí a představiteli stavebních firem. Někteří profesoři ČVÚT totiž bez servítek posílali stavební dokumentaci k připomínkování zástupcům velké pětky (Skanska, Eurovia, OHL, Metrostav, Strabag) a ti si pak diktovali připomínky ne podle obecného zájmu stavby, ale podle toho, kolik na tom mohou trhnout. Bohužel se na ŘSD tato praxe pod vedením Davida Čermáka začíná opět vracet.
více zde: Důkaz uvnitř: Stanjura nezvládá Čermáka, "bibli" ŘSD připravují advokáti stavařů
Co se týče cen zakázek, tak jenom během mého krátkého působení na ministerstvu dopravy se mi podařilo státní zakázky zlevnit o 2,5 až 5% procent.
doporučujeme: Jak se kradlo na D47? Vysoká úřednice ŘSD odhalila systém
K tématu: