Včerejší díl pořadu Reportéři ČT se zaměřil na dálnici D 47 postavenou z větší části společností Eurovia, se kterou stát vede několik v současnou chvíli několik arbitráží v celkové výši cca 1,5 mld. Krom zhodnocení současné situace D47, došlo také k ponaučení, resp. k vysvětlení z úst vedoucí dozoru nad dálnicemi Miroslavy Pošvářové o sofistikované korupci ve stavebnictví.
Pošvářová na stavebním veletrhu v Brně v rámci své prezentace o stovky tun oceli ochuzených mostů a nekvalitních vozovek vysvětlila sofistikovaný systém, kruh, který způsobuje, že řidiči jezdí po nekvalitních cestách a nikdo nenese odpovědnost za zpackané stavby.
související: Upozornil na chyby dálničních mostů, Dobeš ho vyhodil
Projektanti vypracují pro stát projekt dálnice, pak si stejné lidi najme stavební firma, která bude dálnici budovat, zaplatí si u nich realizační projekt stejné dálnice, ale se změnami, tak aby vydělala. Stejní projektanti pak přejdou ke státu a provádějí dozor. Tím se objednatel dostává do obklíčení.
Video
„Vše je završeno tím, že majetkový správce v rámci reklamací najme stejnou firmu jako externí pro kontroly záručních vad vad, ale žádné vady se nenacházejí a tak se nic nereklamuje. Výsledkem je vysoká cena a žádná kvalita a prostor pro korupci,“ vysvětlila Pošvářová důmyslný systém, který byl použit právě na D47.
Bez zajímavosti není ani to, že společnost Eurovia hájí před soudem kamarád Bohuslav Sobotky Radek Pokorný
více zde:Tajný trumf Eurovie: Sobotkův kamarád Pokorný může mít vliv v arbitrážích dálnice D47
Související: