Rušení SFDI je naprostá hloupost. Stanjura nevidí souvislosti

10.01.2013
Rušení SFDI je naprostá hloupost. Stanjura nevidí souvislosti

Ve světle již našich dřívějších článků je tato zpráva jen další skládačkou do celkové mozaiky. Ano Státní Fond Dopravní Infrastruktury je organizace, která se může zdát zbytečná a v dnešní době šetření jistě láká ke zrušení. Je tu ale jedno velké ALE.

 

 

Je třeba si uvědomit, že SFDI neslouží jen ŘSD, ale kontroluje toky financí i na SŽDC, Českých Drahách, Ředitelství Vodních cest, a možná k překvapení mnohých i TSK Hl. Města Prahy, dále pak taktéž vypisuje různé finanční programy pro obce, od chodníkových programů a jiných finančních akcí. V tomto ohledu spojovat likvidaci SFDI s převodem ŘSD na akciovou společnost je buď šlápnutí vedle anebo někomu vyslaný signál. Pokud bych se v problematice nevyznal, zatleskal bych Vám, že chcete redukovat počty úředníků a tím šetřit peníze daňových poplatníků, aby pan Ministr Kalousek poslední rok svého působení mohl ulehčit daňovému zatížení (pokus o vtip). Jelikož však vím, jak a v čem SFDI funguje, očekával bych spíše lepší specifikaci Vámi avizované restrukturalizaci ŘSD.

doporučujeme: Další nálož pro Stanjuru s Čermákem: Certifikace laboratoří na ŘSD dokladuje zrůdnost systému

 

Za mého působení již byl připraven koncept, a intenzivně probíhali přípravy pod kuratelou odborníků na MD i na ŘSD, kteří byli ještě na podzim roku 2011 Vaším předchůdcem a hlavně jeho I. náměstkem Lukášem Hamplem zdecimování a rozmetáni v duchu vše co je Bártovo je špatné. Při jmenování Generálního ředitele Čermáka, když se pan premiér podivoval proč zrovna pan David Čermák bez patřičného vzdělání a s nulovou praxí, nám Váš předchůdce vzkázal, že pan Čermák má 3 měsíce na předložení jasné koncepce dalšího směřování ŘSD. Uplynulo již 8 měsíců a ani já ani nikdo jiný povolaný z jeho pera nic neviděl. O čem tedy hovoříte? Když hovoříte o akciové společnosti? Podívejte se do historických dokumentů, které vypracovaly mnou ustanovené týmy odborníků, které byly rozmetány. Tam je již tato etapa překonána a jasně definovány plusy i mínusy a.s. vs. Státní podnik. Vím, že pro Vaší stranu je akciová společnost lákavá, protože každá akciovka, i když je státní, se pak dá zprivatizovat, a hlavně na příkladu Českých Drah vidíme, jak se dá krásně ohýbat Zákon o Veřejných Zakázkách.

 

Články o dopravě:

 

Sdílení

NEJČTENĚJŠÍ

Nabídli mi Babiše za 200 000 EUR, odmítl jsem

Dostal jsem e-mailem velmi zajímavou „ponuku“ od nejmenovaného pána ze Slovenska. Ten mi nabídl ke koupi ...

Okamura: Pospíšil se mi kvůli exekutorům vysmíval. Až pak jsem se dozvěděl, s kým kamarádí

Na politické debatě s občany v pražských Bohnicích se v pondělí večer představil předseda Hnutí Úsvit ...

V médiích

Klasnová nemohla nereagovat na manipulaci ze strany iDNES

Babišova MF Dnes v dnešním vydání píše, že hlasování o rozpuštění sněmovny se přesouvá z pátku 16.8. ...

Deník.cz: Bárta v Turnově odměněn potleskem za snahu R-35

Bezpochyby nejočekávanějším bodem programu čtvrtečního zastupitelstva bylo vystoupení poslance Parlamentu ...

Kde se píše o VV 17. kvěna

Deník Víta Bárty

Komise k D47 jako prubířský kámen: Protikorupčníci natřeli veřejně Birkeho a Sobotka mlčí

Jako bývalý ministr dopravy se zájmem sleduji, jak se iniciativy „Vraťte nám stát!“ a „Veřejnost proti ...

Ťok, Ťok: Taky si ťokáte na čelo? Babiš se musel zbláznit

Když jsem se dnes z novinářské fleše dozvěděl, že Antonín Prachař na postu ministra doprav končí, řekl ...

Za nárůst dluhu poděkujte Prachařovi s Babišem. Ze státního rozmazlují stavitele

Ministr dopravy Antonín Prachař ve včerejších zprávách ČT uvedl, že se nebojí, že by pro svůj resort ...

Na začátek stránky