Ve světle již našich dřívějších článků je tato zpráva jen další skládačkou do celkové mozaiky. Ano Státní Fond Dopravní Infrastruktury je organizace, která se může zdát zbytečná a v dnešní době šetření jistě láká ke zrušení. Je tu ale jedno velké ALE.
Je třeba si uvědomit, že SFDI neslouží jen ŘSD, ale kontroluje toky financí i na SŽDC, Českých Drahách, Ředitelství Vodních cest, a možná k překvapení mnohých i TSK Hl. Města Prahy, dále pak taktéž vypisuje různé finanční programy pro obce, od chodníkových programů a jiných finančních akcí. V tomto ohledu spojovat likvidaci SFDI s převodem ŘSD na akciovou společnost je buď šlápnutí vedle anebo někomu vyslaný signál. Pokud bych se v problematice nevyznal, zatleskal bych Vám, že chcete redukovat počty úředníků a tím šetřit peníze daňových poplatníků, aby pan Ministr Kalousek poslední rok svého působení mohl ulehčit daňovému zatížení (pokus o vtip). Jelikož však vím, jak a v čem SFDI funguje, očekával bych spíše lepší specifikaci Vámi avizované restrukturalizaci ŘSD.
doporučujeme: Další nálož pro Stanjuru s Čermákem: Certifikace laboratoří na ŘSD dokladuje zrůdnost systému
Za mého působení již byl připraven koncept, a intenzivně probíhali přípravy pod kuratelou odborníků na MD i na ŘSD, kteří byli ještě na podzim roku 2011 Vaším předchůdcem a hlavně jeho I. náměstkem Lukášem Hamplem zdecimování a rozmetáni v duchu vše co je Bártovo je špatné. Při jmenování Generálního ředitele Čermáka, když se pan premiér podivoval proč zrovna pan David Čermák bez patřičného vzdělání a s nulovou praxí, nám Váš předchůdce vzkázal, že pan Čermák má 3 měsíce na předložení jasné koncepce dalšího směřování ŘSD. Uplynulo již 8 měsíců a ani já ani nikdo jiný povolaný z jeho pera nic neviděl. O čem tedy hovoříte? Když hovoříte o akciové společnosti? Podívejte se do historických dokumentů, které vypracovaly mnou ustanovené týmy odborníků, které byly rozmetány. Tam je již tato etapa překonána a jasně definovány plusy i mínusy a.s. vs. Státní podnik. Vím, že pro Vaší stranu je akciová společnost lákavá, protože každá akciovka, i když je státní, se pak dá zprivatizovat, a hlavně na příkladu Českých Drah vidíme, jak se dá krásně ohýbat Zákon o Veřejných Zakázkách.
Články o dopravě: