Dnes jsem ústně interpeloval ministra dopravy Zbyňka Stanjuru, který se k jeho cti dostavil, kvůli personálnímu obsazení ŘSD. V předposledním listopadovém týdnu byl jmenován do funkce ředitele úseku kanceláře generálního ředitele ŘSD jmenován Radek Hanačík, muž, jehož firma OSFER byla na finančně závislá na společnostech Eurovia, Skanska nebo Strabag. Hanačík se 100%ního podílu ve své firmě zbavil tak, že jej pouze převedl na svého 19. letého syna
Ptal jsem se dnes ministra Zbyňka Stanjury, zda nepovažuje za konflikt zájmů, aby takto významný post na ŘSD byl obsazen mužem, který má z titulu přístup ke smlouvám, informacím o zakázkách, právním informacím a jiným důležitostem. Nota bene, který se své firmy na dopravní značení de facto nezbavil.
psali jsme:EXKLUZIVNĚ: Čermák má nového Halu. 20 let byl závislý na "Velké pětce"
Ministr Stanjura se mě snažil ujistit, že má slovo ředitele ŘSD Davida Čermáka, že se Hanačíkova firma nebude účastnit žádných tendrů pro ŘSD. Přes všechny záruky, která Stanjura dává, jsem toho názoru, že by se na pozici takto významného úředníka měla ctít spíše presumpce viny a člověk s rodinným byznysem, v minulosti zcela závislým na příjmech z Velké stavební pětky, by neměl tento post zastávat.
související:Místo anulace narovnání. Dobeš doplatí Monsteře, která srazila vaz Halovi
Jsem velmi znepokojen laxním úřednickým přístupem ministra Stanjury k ŘSD. ŘSD potřebuje extrémní přísnost a extrémní dozor a nikoli pasivní přístup ze strany ministra. Vzpomeňme jen na arbitráže ŘSD s Eurovií, kde státu hrozí miliardové škody, vzpomeňme na působení stíhaného exmanažera Michala Haly, který způsobil státu škody za stamiliony korun. Právě liknavost zapříčiní, že se ŘSD začne zaplevelovat.
Články o dopravě: