Dálnice D 47 není jedinou „horskou dráhou“ v České republice. Značné zvlnění vykazuje také silnice při Plané u Mariánských Lázní, kde jsem shodou okolností nedávno cestoval, při snaze zachránit nemocnici v Mariánských Lázních od vytunelování, což se povedlo.
Čtyřkilometrová přeložka na silnici I/21 v úseku Nová Hospoda – Kočov (viz foto níže) byla uvedena do předčasného užívání v květnu 2011. Již tehdy bylo diskutováno zvlnění na mostu přes řeku Mži nedaleko obce Kočov. Expertní posudek tehdy konstatoval, že zvlnění vozovky je jen estetickou závadou! Navzdory tomu došlo na základě uplatnění reklamace k dohodě Státního fondu dopravní infrastruktury, zhotovitele společnosti BERGER BOHEMIA a.s. a projektanta společnosti PONTEX s.r.o. o řešení zvlnění vyfrézováním odvodňovacích žeber (drážek pro odvod vody pro eliminaci aquaplaningu).
Po odsouhlasení ze strany ŘSD byly práce provedeny v celé ploše a délce mostu na náklady zhotovitele a projektanta. Zadavatel se následně dohodl se zhotovitelem na prodloužení záruky na celou mostní estakádu o 24 měsíců, a to jak na vozovkové vrstvy, tak na vlastní nosnou konstrukci mostu.
čtěte také: Dešifrovali jsme Stanjurovu snahu pohřbít modernizaci D1
Nyní po více než jednom roce provozu most vykazuje identickou vadu jako před přijatým opatřením. Z této skutečnosti vyplývá, že jak dílo samo, tak provedená následná opatření neodpovídají technickému standardu doby. Dá se usuzovat, že při realizaci došlo k sesednutí skruží (pokud nebylo vadně vyprojektováno nebo vadně provedeno založení objektu) a výsledkem je zvlnění patrné na mostovce resp. vozovkových vrstvách.
doporučujeme: Pomůže „skoroministr“ Stanjura Eurovii? V minulosti táhli za jeden provaz
Výše popsaný problém považuji za více než zásadní a proto budu interpelovat ministra Dopravy Zbyňka Stanjuru, jakým způsobem bude MD jako zřizovatel ŘSD v dané záležitosti postupovat.
Články o dopravě: