Říkal jsem to, nikdo neposlouchal. NKÚ: Dálnice mohly být až o pětinu levnější

05.08.2013
Říkal jsem to, nikdo neposlouchal. NKÚ: Dálnice mohly být až o pětinu levnější

Se zájmem jsem si dnes přečetl nejnovější zjištění Nejvyššího kontrolního úřadu, který stroze konstatoval, že se náklady při výstavbě českých dálnic daly snížit minimálně o 12 až 20 procent. Kolikrát jsem tuto mantru, které pochopitelně nechtěli věřit převážně velcí stavební hráči, na veřejnosti opakoval a nikdo neposlouchal.

 

 

 

Tak snad teď, když veřejnost zaregistruje tuto „novinku“ se štemplem NKÚ, konečně pochopí, že ministr dopravy Bárta nelhal a pánové z Eurovie, Skansky a nebo třeba naposledy jednatel stavební firmy Swietelsky Petr Čížek sklopí krovky a přestanou tvrdit, že od dob Bárty žije celé  české stavebnictví  v dumpingovém prostředí.

více zde: "Z partnerů se stali válečníci". Od Swietelského jsem poklonu nečekal

NKÚ zjistil, že průměrné náklady na pořízení jednoho kilometru dálnice byly 416 milionů korun, u rychlostní komunikace to bylo 378 milionů korun za kilometr. Nejvyšší kontrolní úřad se zaměřil na problémy ovlivňující náklady a přípravu výstavby dálnic a rychlostních komunikací v období od roku 2008 do září 2012. “ Analyzoval 74 staveb za 215 miliard korun a podrobně zkontroloval 29 akcí za 83 miliard korun. Ve svém odhadu vychází NKÚ mimo jiné ze srovnání stavebních nákladů v České republice a v Německu. Zatímco v tuzemsku jsou stavební náklady na jeden kilometr dálnice 355 milionů korun, v Německu činí 260 milionů korun, a jsou tedy nižší o 27 procent.“ Analyzuje server Idnes.cz zprávu NKÚ.

čtěte také: Drábkovy IT tendry se odkryjí v červenci. Komu srazí vaz kontrola NKÚ 1309

Podstatné také je, že růst nákladů ovlivňuje několik faktorů, například prodlužování územních a stavebních řízení nebo požadavky jejich účastníků buď na dodatečné zařazení stavebních objektů, jako jsou třeba přípojky či křížení, nebo na úpravu už naplánovaných stavebních objektů," uvedla mluvčí NKÚ Olga Málková.

Mě se za dobu krátkého ministrování podařilo všechny zakázky zlevnit o dvě a půl až pět procent.

souvisejícíNe, do ČEZu NKÚ nesmí: "Protikorupční" vláda zamázla novelu VV

 

Čtěte také:

Sdílení

NEJČTENĚJŠÍ

Nabídli mi Babiše za 200 000 EUR, odmítl jsem

Dostal jsem e-mailem velmi zajímavou „ponuku“ od nejmenovaného pána ze Slovenska. Ten mi nabídl ke koupi ...

Okamura: Pospíšil se mi kvůli exekutorům vysmíval. Až pak jsem se dozvěděl, s kým kamarádí

Na politické debatě s občany v pražských Bohnicích se v pondělí večer představil předseda Hnutí Úsvit ...

V médiích

Klasnová nemohla nereagovat na manipulaci ze strany iDNES

Babišova MF Dnes v dnešním vydání píše, že hlasování o rozpuštění sněmovny se přesouvá z pátku 16.8. ...

Deník.cz: Bárta v Turnově odměněn potleskem za snahu R-35

Bezpochyby nejočekávanějším bodem programu čtvrtečního zastupitelstva bylo vystoupení poslance Parlamentu ...

Kde se píše o VV 17. kvěna

Deník Víta Bárty

Komise k D47 jako prubířský kámen: Protikorupčníci natřeli veřejně Birkeho a Sobotka mlčí

Jako bývalý ministr dopravy se zájmem sleduji, jak se iniciativy „Vraťte nám stát!“ a „Veřejnost proti ...

Ťok, Ťok: Taky si ťokáte na čelo? Babiš se musel zbláznit

Když jsem se dnes z novinářské fleše dozvěděl, že Antonín Prachař na postu ministra doprav končí, řekl ...

Za nárůst dluhu poděkujte Prachařovi s Babišem. Ze státního rozmazlují stavitele

Ministr dopravy Antonín Prachař ve včerejších zprávách ČT uvedl, že se nebojí, že by pro svůj resort ...

Na začátek stránky