Lidé z domu číslo 23 v Cihelní ulici v Ostravě žádali o pomoc stát, kraj i město, jelikož se báli hluku, vibrací a škodlivých zplodin z nového dálničního přivaděče. Jenže neuspěli. Ministerstvo dopravy nevyřešilo nic.
"Je to katastrofa. Nedá se tu žít. Trápí nás všechno, z čeho jsme měli strach - otřesy, prach a hluk tak velký, že se nedá vůbec větrat. Navíc se nemůžeme ani vyspat. Naše byty jsou totiž i v noci plné světla z veřejného osvětlení," líčila pro Idnes.cz zoufalá předsedkyně ostravského bytového družstva Cihelní 23 Bronislava Javoříková. Ona i další dvě desítky obyvatel soukromého domu zažívají už přes čtvrt roku hotové peklo. Za něj je dost možná zodpovědný je první náměstek Lukáš Hampl, ale popořádku…
doporučujeme: Konec výmluv, důkaz uvnitř: Čermák měl dokumenty ke kauze pozemků ŘSD v trezoru
Úzké hrdlo
Příběh Místecká je trochu složitější příběh, který je však již od počátku špatně řešen. Z odborného hlediska je tento přivaděč typickým příkladem mrhání finančních prostředků daňových poplatníků. Již historicky se v přípravě projektu objevila zásadní chyba, v neprůchodnosti a nepropojitelnosti starého úseku Místecké vedoucího z Frýdku-Místku přes Ostravu-Vítkovice až k známé Házenkářské hale z jedné strany a centrále Záchranných složek ze strany druhé.
Zde začíná de facto technicky neřešitelné "úzké hrdlo" které vede kolem prostoru, kde kdysi stával stadión Josefa Kotase až pod nový most z ulice Českobratrská spojující centrum města s ulicí Hornopolní. Již v době kdy jsem byl ministrem, jsem tuto stavbu zastavil a nařídil ji provést pouze v polovičním profilu nejen z důvodů finanční nedostatečnosti v rozpočtu Ministerstva Dopravy, ale taky právě z důvodu neřešeného dopravního špuntu a nedokončených hlukových a hygienických problematik kolem této stavby.
doporučujeme: EXKLUZIVNĚ: Lumpárna ŘSD za 18 milionů: Čermák vypsal JŘBU tam, kde nemusel
Pak ale nastoupil pan Ministr Dobeš, podlehl stavební lobby a tuto stavbu, která byla vysoutěžena již za Řebíčkovy éry, bez problémů pustil a nechal dodělat, i když byla předražená. Jediné co mě na celé věci zpětně trochu uklidňuje, je, že jsem se svým týmem dokázal na této stavbě najít úspory a prosadit je. To ale je chabá náplast na dnešní tristní stav a nečinnost ministerstva.
Hamplův stůl
Na celém příběhu zaráží nejvíce, že na ministerstvu stále působí a železnou rukou vládne první náměstek ministra Stanjury Lukáš Hampl, kterého já osobně považuji za "žábu na prameni". Tento náměstek je nejdůležitějším mužem exministra Dobeše a přál bych všem daňovým poplatníkům poznat jeho styl práce, hrazený za peníze daňových poplatníků. Proto tedy nechápu proč si jej pan ministr Stanjura na ministerstvu stále drží, i když možná chápu. Pokud máte v týmu člověka, který si úspěšně celou agendu ministerstva za rok svého působení stáhnul kompletně pod sebe a ta leží na jeho dva metry širokém, čtyři metry dlouhém a půl metru tlustém stole vyskládaná a pan náměstek se jí podle "nálady a motivace" postupně prohrabuje, aby příslušné záležitosti milostivě schválil a předal panu ministrovi k podpisu, nedivím se, že lidé z Cihelní už tak dlouho a marně čekají na podpisy svých vytoužených smluv. Možná kdyby znali pana Franka lobbistu pana ex-ministra Dobeše a zašli si s ním na kávičku, měli by to dávno podepsáno.
Články o dopravě: