Chtělo by se říci konečně. Konečně ministr Stanjura dělá pořádek a vymetá staré struktury ze SŽDC jako je kmotr ODS Roman Jurečko, se kterými jsem se snažil bojovat i já. V celém článku na serveru Česká pozice však lehce zapadá jedna mnohem důležitější informace a tou je výše odměn v této státní instituci.
Bylo by jistě zajímavé udělat srovnání mnohaset tisícových platů vedení SŽDC s obdobnými pozicemi v soukromé sféře v kombinaci se srovnáním ekonomických výsledků daných organizací.
Ano, jistě může kdokoliv namítnout, že tyto platy obsahují i roční a tříleté odměny, ale já se ptám za co? Za výsledky, které SŽDC ukazuje? Za to, kolik provoz SŽDC ročně tento stát stojí? Nemusíme chodit do jiného resortu, abychom našli, jak pokřivený systém celého státního aparátu je. Vezměme si jen srovnatelnou organizaci k SŽDC a tou je ŘSD. Jaká je úroveň platů a odměn tam? Proč se na SŽDC udržují neúměrně vysoké platy a proč se na ŘSD udržují platy neúměrně nízké? Je to snad proto, že SŽDC slouží jako odkladiště "politických prominentů" a kartelové fungování rozdělování zakázek tam je jasně již historicky dané a neotřesitelné, zatímco na ŘSD s ohledem na odlišný typ zřízení a působení je potřeba "páka" na to, aby se kartelové dohody dělat mohly? Jistě každého napadne odpověď na otázku, jaká páka by to měla být. Jsem přesvědčen, že se jasně ukázala v nedávné minulosti při soutěži o D1. Médii probleskla zpráva, že mezi jinými Eurovie chce dát podnět k ÚOHS
a za pár týdnů se suše oznámí, že se nikdo neodvolal a na první dva úseky se smlouvy uzavírají
více zde: Smlouvy podepsány, masivní opravy D1 mohou začít. První omezení čekejte koncem dubna
a následně se uzavírají smlouvy na třetí a čtvrtý úsek, kde ti, co vyhrožovali s odvoláním, jsou najednou i mezi vítězi. Náhoda? Nemyslím si. Již při vypisování jsme poukazovali na čachry s dokumentací, kdy si tehdejší ministr Dopravy Pavel Dobeš nechal celou dokumentaci připomínkovat sborem profesorů ČVUT, kteří ji bezostyšně poslali zhotovitelům. Ti dnes s přehledem vítězí a ještě se nám chlubí, že vysoutěžené ceny jsou na 60% odhadovaných nákladů.
více zde: Do miliardového tendru na opravu D1 mohly zasahovat firmy, Dobeš to prověří
Troufám si tvrdit, že mají stále rezervu a že se ukazuje pravdou mé tvrzení, že stavební práce v silničním stavitelství byly předraženy na dvojnásobek a kartel, který je seřazen na D1 má stále rezervy.
Další články o dopravě: