Účelová manipulace: Stanjurova odpověď je maskování, byznys pro vyvolené autoškoly se blíží

05.06.2013
Účelová manipulace: Stanjurova odpověď je maskování, byznys pro vyvolené autoškoly se blíží

Před časem jsem interpeloval ministra dopravy Zbyňka Stanjuru v souvislosti s připravovanými změnami v zákoně o autoškolách. Po obdržení odpovědi na interpelaci je zřejmé, že autor nepracuje s daty a informacemi korektně, nýbrž účelově. Záměr ministerstva dopravy na vytvoření nové organizace zkušebních komisařů je podle všeho jen dobře propracovaným podnikatelským záměrem pro pár vyvolených.

 

 

Ač je dokument podepsán ministrem, nelze předpokládat, že by se s tímto alespoň částečně seznámil, neboť dokument jako celek i jednotlivá tvrzení jsou pro nepodloženost i vnitřní rozpor zcela neudržitelné. Předpokládejme tedy, že písemnost vypracovaná ač horlivým, nikoli však odborně zdatným úředníkem, zřejmě Karlem Bezděkovským, byla ministrovi předložena pouze k podpisu.

Odpověď na interpelaci zdestrana 1, strana 2, strana 3, strana 4

 Z dokumentu je totiž patrná snaha účelově a velmi jednostranně působit na  laickou většinu pro prosazení vlastních cílů. To je patrné z prvních řádků, kdy je předkládána informace o tom, že údajně nejzávažnější nehody jsou způsobeny řidiči s praxí do 5 let. Autor pak polemizuje s příčinami a dochází (aniž by  předložil  jakékoli dostupné a věrohodné informace) k tomu, že za příčinu tohoto údajně neutěšeného stavu považuje současný stav českého autoškolství .

související: VÍME PRVNÍ: Doprava chystá byznys pro vyvolené: Autoškoly a obce přijdou o stamiliony

Je zajímavé, že zde vůbec není zohledněn velmi pozitivní trend ve snížení  tragických dopravních nehod, kdy na českých silnicích v roce  2012 podle policejních statistik zahynulo 680 lidí, tj. o 27 méně než v roce 2011 a o 73 méně než v roce 2010. Na rozdíl  od  povšechných  a ničím  nepodložených informací v odpovědi na interpelaci jsou toto naopak objektivní a dostupné informace.

Do vlastní pasti

Z dalšího vyplývá zajímavý paradox, kdy se autor odpovědi takříkajíc chytá do vlastní pasti, neboť  MD ČR ač je ústředním orgánem státní správy a provádí (má provádět) vrchní státní odborný dozor, tento  neprovádí neboť, jak  autor popisuje, MD řídí agendy pouze metodicky, usměrnění činnosti jsou údajně často opomíjena  a nemají právní váhu. Přes všechna tato tvrzení však na druhou stranu jsme přesvědčováni údajnými podklady (avšak  nekonkrétními a nedoložitelnými) o prováděných výsledcích kontrol státního odborného dozoru, které ač nedoložitelné, mají dostatečnou vypovídací hodnotu o činnosti ministerstva, které vlastně na tomto poli lavíruje, tak že se pohybuje mezi body kdy „Buď nic nemůže a na druhou stranu provádí kontroly, jejichž výstupy se nezveřejňují, a tak se je nikdo nedozví “.

doporučujeme: Jak se kradlo na D47? Vysoká úřednice ŘSD odhalila systém

Proč by neměl fungovat?

Autor odmítá současný model, který nepovažuje za funkční, a aniž by jakkoli zohlednil, že do současného modelu byly transponovány  všechny příslušné  směrnice ES a zákon č.247/00 Sb, a je tak plně kompatibilní  s právem ES, staví vše na změně, kdy nosným pilířem má být trojice uváděných  projektů. Zde se nejenže nedá mluvit o pilířích, jak tvrdí autor, nýbrž se jedná o nesourodé informace o dopravním prostředí v Evropě, které v žádném případě nemají žádnou relevantní vypovídací hodnotu k navrhované a obhajitelné změně systému zkoušek řidičů.

čtěte takéJak okrást stát o půl miliardy? Členové plzeňské ODS nastrčili bezdomovce a invalidu

 Pokud by se  totiž autor skutečně a věcně  zabýval hlavními postuláty, které ovlivňují bezpečnost provozu, neobešel by se z řádného a objektivně doložitelného výzkumu a statistiky, který přesvědčivě ukáže na slabá i silná místa v systému zkoušek i výuky řidičů v ČR.

psali jsme: VÍME PRVNÍ: ODS žertuje: Povolala postrach ŘSD a ještě mu dala smlouvu na čtvrt milionu

Jak by to šlo jinak

Lze připomenut, že  technickou  novelou  současných   norem  tj. zákona č.247/200 a zákona č. 361/2000Sb.) lze bez nároků na státní rozpočet docílit žádoucích změn. V oblasti prevence  např.: zavedení  ŘO na zkoušku, v oblasti sankcí pro zkušební komisaře a   provozovatele  autoškol  potom vyššími  sankcemi.

doporučujeme: Vracečka: Kalousek nezapomíná, Topolánkovi spasitelé si v tendru přijdou na své

Je dále zřejmé, že věcný záměr (tak je MD předkládán)  preferuje exkluzivitu  soukromé zkušební organizace, připravuje  privatizaci části státního sektoru ,veřejné  služby, která má být údajně oproštěna od korupce  a má  i zvýšit  bezpečnost provozu na silnicích. Takový názor však odborná veřejnost rozhodně nesdílí.   

To lze konečně  konstatovat  i s  ohledem na závěry z jednání o  věcném  záměru  Legislativní rady vlády, z jednání vyplynulo, že návrh je velmi nedostatečně připraven  a nelze než jej zásadně přepracovat. Tento závěr na konec  sdílí  i většina  připomínkových míst, která  připojila  svoje kritická stanoviska.  

psali jsmeNejde jen o jaguára šéfa hradecké ŘSD. Ten člověk měl být už mimo

S tím už si nelamte hlavu

Co však je zarážející, že zatímco pan ministr uvádí,že vše je ve stadiu příprav a jednání,tak pracovnice min. dopravy  informuje zkušebního komisaře, když upozorní na nedostatek v programu, že se tím nemá zabývat, že se to již nebude řešit,že to vše bude jinak,že zkoušky se nebudou již provádět v autoškolách. Stejně tak na odborných školeních pracovník MD seznamuje pracovníky autoškol, jak bude vše od příštího roku změněno. Pracovníci MD, již ví dopředu, jaký  zákon  sněmovna schválí?

Za zarážející lze považovat tu skutečnost,že zatím co pracovníci  MD horlivě prosazují novelu zákona,vytvářející  zkušební  organizaci-trafiku,tak nejsou schopni dát veřejnosti prováděcí vyhlášku k novele zákonů platných od 19.1.2013  ani  k 1.6.2013.

čtěte také: Konec výmluv, důkaz uvnitř: Čermák měl dokumenty ke kauze pozemků ŘSD v trezoru

Pan ministr říká,že je vše ve  stadiu  příprav,ale pracovník MD v tisku již uvádí,že zřízení zkušební organizace bude stát 700 milionů,ale ty zkušební organizace za šest let vydělá. Není to trochu divné? Odkud  a  za   co  tyto  prostředky  někdo  dá, případně půjčí, jaké budou protislužby?

 

Související:

Sdílení

NEJČTENĚJŠÍ

Nabídli mi Babiše za 200 000 EUR, odmítl jsem

Dostal jsem e-mailem velmi zajímavou „ponuku“ od nejmenovaného pána ze Slovenska. Ten mi nabídl ke koupi ...

Okamura: Pospíšil se mi kvůli exekutorům vysmíval. Až pak jsem se dozvěděl, s kým kamarádí

Na politické debatě s občany v pražských Bohnicích se v pondělí večer představil předseda Hnutí Úsvit ...

V médiích

Klasnová nemohla nereagovat na manipulaci ze strany iDNES

Babišova MF Dnes v dnešním vydání píše, že hlasování o rozpuštění sněmovny se přesouvá z pátku 16.8. ...

Deník.cz: Bárta v Turnově odměněn potleskem za snahu R-35

Bezpochyby nejočekávanějším bodem programu čtvrtečního zastupitelstva bylo vystoupení poslance Parlamentu ...

Kde se píše o VV 17. kvěna

Deník Víta Bárty

Komise k D47 jako prubířský kámen: Protikorupčníci natřeli veřejně Birkeho a Sobotka mlčí

Jako bývalý ministr dopravy se zájmem sleduji, jak se iniciativy „Vraťte nám stát!“ a „Veřejnost proti ...

Ťok, Ťok: Taky si ťokáte na čelo? Babiš se musel zbláznit

Když jsem se dnes z novinářské fleše dozvěděl, že Antonín Prachař na postu ministra doprav končí, řekl ...

Za nárůst dluhu poděkujte Prachařovi s Babišem. Ze státního rozmazlují stavitele

Ministr dopravy Antonín Prachař ve včerejších zprávách ČT uvedl, že se nebojí, že by pro svůj resort ...

Na začátek stránky